04A - Tourist

Cesta do turistického centra Halggestah vedie cez polomŕtvu krajinu, akési močariská plné mŕtvych stromov. Ako sa dozvieš od Carilla, okolnú prírodu spustošili tajomné sily, ktoré pochádzajú z obrovského komplexu z názvom Drugonborn. Vysvetlíš mu, že tie tajomné sily nie je nič iné, ako látky - jedovaté chemické zlúčeniny, a že Drugonborn bola obrovská chemická továreň. V tejto oblasti narazíš iba na prázdne dediny, v ktorých prežívajú iba zvery, príšery a podivný preživší. 
 

V turistickom centre pri jazere sú staré letáky a mapy, všetko je však nečitateľné a zničené. Pri prehľadávaní konečne narazíš na niečo zaujímavé - fotku centra. Je na ňom vidno veľká tabuľa, mapa mesta. Táto tabuľa by mohla byť onou mapou, ktorú si Carillo pamätá. Zistíš, že tabuľa však niekde zmizla - stopy úlomkov vedú do jazera. Keď sa potopíš, zistíš, že jazero je príliš hlboké. Spomenieš si na potápačské kurzy - obďaleč by sa mal nachádzať potápačský výstroj.


 

Túto budovu však okupujú nájazdníci. Vieš sa s nimi dohodnúť na spolupráci, ak im pomôžeš zabiť vodnú príšeru - Mloga, ktorá ich v noci napáda. Môžeš súhlasiť, vtedy ti nájazdníci pomôžu pri boji s Mlogom (veľký jašter s dvoma prednými končatinami a zadnými plutvami a hlavou úhora). Ak nebudeš súhlasiť, môžeš najazdnikov napadnúť. Tak či tak sa dostaneš k potápačskemu výstroju. 


 

Mapa je hlboko vo vode - ak si Mloga nezabil, tu ťa napadne. 
 

Môžeš ju vytiahnuť len s použitím navijáka na súši. Ak máš mechaniku, vieš spojazdniť dieselový agregát. Carillo najprv nesúhlasí, lebo naviják funguje na dieselovom agregáte. Uvidí však, ako veľmi vám to pomohlo.
 

Ak máš vysokú silu, naviják Môžeš obslúžiť aj kľukou. Z tabule si potom obkreslíte buďto mapu metra alebo nadzemky. K vstupnej stanici do Geopolisu si viete skrátiť cestu loďkou.

Vstupnou stanicou vzostúpite do temných útrob bývalého metra, alebo naopak sa dostanete do výšky na nadzemku.

Pred tým, ako ale vkročíme do Geopolisu, sa vráťme na začiatok.

Čo by sa stalo, keby stroskotáme na pevnine?