07 - Fear and loathing in Geopolis

Dostal si sa k armádnej stanici.
 

Carillovi blištia oči radosťou. Predstavuje si, koľko rôznych zbraní sa môže nachádzať v takomto vojenskom komplexe. Bude od teba požadovať, aby ste našli sklad zbraní. Pomôže mu to pri zásobovaní pátračov, aby boli efektívnejší v boji proti mechanike.



Pred armádnou stanicou stretneš Maillou - čo tu robí?
Maillou sedí na múriku a hovorí, že tu hľadá jeho rodinný medailón, o ktorom ti rozprával.
Medailón? Ale veď ten jeho rodine vraj zhabali úrady v Geopolise - čo by robil v armádnych skladoch? Maillou nevie, ale stopy ho sem doviedli - vraj by mal byť v skladoch pod armádnym komplexom. Môžeš pomôcť Maillou nájsť jeho rodinný medailón.
 

Do armádnej stanice sa dostaneš niekoľkými vchodmi. Jedny zamknuté dvere sa dajú otvoriť zvnútra tak, že sa niekto cez malú úžinku dostane dovnútra - Maillou ti v tomto pomôže.
 

Stanica je zložitý komplex. Zatiaľ čo sklad zbraní je v podlažiach pod povrchom, mapy môžu byť hocikde - v administratívnej časti, veliacej časti, výskumnej časti…
 

Stanicu obývajú prevažne prízraky bývalých vojakov - niekto ich musel vyvolať.

Ukáže sa, že v budove sa nachádzajú aj silnejší protivníci - armáda očividne začala experimentovať s niektorými odchytenými príšerami, ktoré mali byť biologickou zbraňou. V administratívnej časti občas zazrieš tieň monštra, ktoré sa zakráda tieňmi. Je to veľký zmutovaný jašter s chlpami - niečo medzi líškou, vlkom a varanom. 
 

Snaží sa blokovať najme jednu miestnosť, za veľkými dvojitými dvermi. Keď sa ho zbavíš, v miestnosti objavíš samicu chrániacu mláďatá. Ak sa k nim nepriblížis, neublíži ti. Mláďatá nebudú vôbec útočiť.
 

V miestnosti je pracovný stôl veliteľa. V ňom nájdeš šanón s nápisom "Projekt Pandora - Prísne tajné". Šanón je plný papierov, avšak všetky sú čisté. Ak máš so sebou mága, alebo si dobrý v mágii, alebo máš so sebou Solaris, ktorá sa medzičasom zdokonalila v mágii, vysvetlia ti, že obsah je zamknutý magickým zaklínadlom. Dá sa to odomknúť, avšak je potreba vedieť zaklínadlo, alebo nájsť skúseného mága.
 

Vo vedeckej časti narazíte na naozaj prapodivné prízraky, niektoré sú viac zombie ako prízraky. Niečo tu nesedí.

Z jednej miestnosti začujete volanie o pomoc. Je to orkiňa. Vysvetlí vám, že sa pred prízrakmi schovala. Dvere však majú automatický mechanicky zamikatelny zámok. Kľúče by mi byť vo velitelskej časti.
 

Pomocou kľúčov otvoríte. Orkiňa sa predstaví ako Whayld. Je to dobrodružná čarodejka zameraná na mágiu krvi.




O armádnej stanici sa dozvedela od gangov z Geopolisu. Mágiou je fascinovaná od mala. Narodila sa v Solidare, kde študovala v knižnici mágiu krvi. Fascinoval ju príbeh mŕtveho vojska, ktoré armáda využívala v boji. Vždy, keď bol vojak zabitý, povstal ako zombie a bojoval ďalej. Vysvetlíš jej, že to je fikcia, očividne však úplne nerozumie rozdielu medzi fikciou a dokumentom. Našla zmienku o armádnej stanici, a rozhodla sa, že nájde mŕtvych vojakov - zombie. Nevedela, že armáda experimentovala s prepojením mágie, vedy a rozvoja zbraní. O to viac ju toto miesto fascinovalo. Jediným sklamaním bolo, že tu našla len pozostatky mŕtvych vojakov, žiadne zombie. Neodradilo ju to, a skúsila experiment sama. Ako čerstvé telá jej poslúžili mŕtvy členovia gangov, ktorých rozkladajúce mŕtvoly sa nachádzajú v Geopolise. Ako sa ukázalo, experiment bol úspešný - až moc. Prebudenie nemŕtvych z nich síce spravilo poslušných zombie, avšak čím viac sa snažila o ich ďalšie oživenie, tým menej ovládateľnými sa stávali. Vymklo sa jej to až tak, že niektorý zombie začali mutovat do prízrakov.
 

Whayld ťa poprosí o pomoc… nešťastnou náhodou totiž vytvorila jeden veľký prízrak, ktorý je kombináciou viacerých mŕtvych. Vložila do neho kúsok svojej duše, aby ho dokázala kontrolovať, a vďaka nemu potom získať kontrolu aj nad ostatnými prízrakmi. Lenže veľký prízrak nadobudol vlastné vedomie. Pozor - veľký prízrak nemôžeš zabiť, pretože s ním umrie aj Whayld. Musíš ho teda zabaviť, kým Whayld uskutoční reverzný rituál. 
 

Solaris je z nej nadšená, chce, aby jej porozprávala o mágii čo najviac, a bude naštvaná, ak ju nenecháš žiť. 
 

Ked ukážeš Whayld zakliaty šanón, vysvetlí ti, akým spôsobom je zakliaty. Ani ona však nepozná kľúč. Môžete sa ho pokúsiť nájsť, jediné čo ale nájdete v jednej pracovni, je odkaz nejakému zamestnancovi, aby všetky zamykateľné zaklínadlá uložil na server a zahesloval - pekná smola, keďže nejde elektrina.
 

Whayld však pozná niekoho v Solarise, kto sa týmto kúzlam venuje. Ak ju necháš žiť, tak ťa k tejto osobe dovedie osobne.

Whayld môže byť tvoj spoločník, keď sa dostanete zo stanice, ale môžeš ju aj zabiť.
 

Carillo sa jej spýta na sklad. Whayld mu povie, že zdola počuť naozaj hrôzostrašné zvuky, preto sa tam neodvážila ísť.

Ak sa rozhodneš tam ísť, čakaj dunivé hlboké zavýjanie. Niečo tam dole očividne nie je spokojné.
 

Ako sa dostávaš do útrob skladu, zistíš, že väčšina zbraní je zničená. Sem tam natrafíš na nejaký dobrý kúsok, magicky očarovaný, avšak čím ďalej do hĺbky a tmy ideš, tým hlasnejšie počuješ zavýjanie. Je to teraz zreteľnejšie - pripomína to stonanie týraného obrovského zvieraťa. 
 

Keď sa konečne dostaneš na koniec, z tmy vystúpi kyklop. Nie je to obyčajný kyklop, tento má namiesto ruky primontovaný guľomet, a namiesto druhej ruky štít.
 

Po epickom boji ta nakoniec čaká mizerný malý arzenál zbraní. Carillo je veľmi sklamaný. Za to Maillou, ten je nadšený - medailón sa naozaj nachádza v sklade. Čo tam robí medzi zbraňami netušíme, ale je tam. Čo teraz bude Maillou robiť? Jeho cesta ešte nie je na konci - musí medailón odniesť do rodinného sídla jeho otca. Je to niekde na juhozápade. Keď sa mu ponúkneš pomôcť, Maillou sa poďakuje, ale nechce ťa zaťažovať - toto je bremeno, ktoré si musí odniesť na svojich pleciach. Vaše cesty sa tak rozídu.
 

Tvoja ďalšia cesta vedie do Solidare. Ak si zabil Whayld, tak by si mal ísť za Drolphom.

Ak si ju nezabil, môžeš ju nasledovať za tou osobou, ktorá by ti mohla v danej záležitosti pomôcť...