08 - X-file

Tvoja ďalšia cesta vedie von z Geopolisu, ideálne južnou cestou, do mesta Solidare - hlavného mesta rovnomennej frakcie.
 

Okrem návštevy Drolpha sa o teba zaujíma aj senát. Ten môžeš navštíviť v bývalom chráme, kde majú provizórne pracovisko.
 

Zostava 7 členov senátu je - 3 trpaslíci, 1 človek, 2 orkovia a 1 foxling. Títo sa zaujímajú o tvoju minulosť, tvoje plány,  a tvoju motiváciu. 
 

Keď im povieš, že robíš pre jednu frakciu, Solidare ti ponúkne, aby si oslovil aj druhú frakciu… vysvetlia ti, že im ide o mier. Preto treba poznať motiváciu oboch vládcov - Sea'Ela aj Mementa. Solidare nemá nejaké plány, čo s objavom elektrického mesta - bunkra. Takmer nikto, kto by život pred blackoutom zažil, zo Solidare už nežije. Preto pre nich nie je dôležité, či sa elektrina dokáže vrátiť, alebo nie. Ide im o to, aby kvôli nej nezačala vojna medzi Rebirth a Originguard. Preto musíš pôsobiť ako dvojitý agent, a mať informácie z oboch táborov. K tomu ti môže dopomôcť aj Adavella, špeciálna tajná agentka, ktorá sa môže stať tvojou spoločníčkou (ale až po tom, čo si ju už stretol).
 

Späť k hlavnej úlohe: potrebuješ nájsť čarodejníka, ktorý sa venuje ochranným kúzlam. Whayld jedného takého pozná v Solidare. Ak ale Whayld nežije, musíš ho nájsť sám.
 

Whayld ta dovedie k Zephyrovi. Zephyr je postarší človek, čarodej mágie zeme, ktorý sa špecializuje na ochranné kúzla, ktorých súčasťou je aj toto kúzlo.

Zephyr odmieta vedieť, k čomu potrebujete odomknúť šanón - je to starý mrzutý pán, ktorý očividne zanevrel na myšlienku pomôcť svetu. Preto ani presvedčenie Zephyra, aby ti pomohol, nebude jednoduché.
 

Zephyr nakoniec odomkne šanón. Potrebuje k tomu dostatočne veľké množstvo scarletu, ktorý mu musíš buďto preplatiť, alebo zohnať. 
 

Na papieroch sa objavia šifry, ktoré nikomu nič nehovoria. Iba posledný papier obsahuje nejaký zrozumiteľný text. Obsahuje adresy, kontakty a mená. Všetky mestá spomenuté na papieri poznáš - je to 5 miest. Každé sa nachádza v inom kúte Nevaerunu - jedno je ľudské mesto, ďalšie trpasličie, potom foxlingovské, orkské, a elfské. Mená ti nič nehovoria. Kto by tak mohol poznať tieto mená z doby pred blackoutom?
 

Odpoveď je Drolph. Drolph pozná iba jedno meno - foxling menom Azar. Bol to bezpečnostný analytik, s ktorým komunikoval počas projektov NSP. Drolph vie, čo tie adresy a kontakty znamenajú - je to dvojúrovňová ochrana tajných dokumentov. Na rozšifrovanie dokumentu potrebuješ kombináciu 5 šifrovacích kľúčov, ktoré majú, resp. mali dôveryhodné osoby. Tento fyzický kľúč by mohol ešte byť získaný. Potrebuješ ale všetkých 5 kľúčov. Nastáva teda hľadanie kľúčov, každý jeden v inom kúte Nevaerunu.

Čaká ťa veľká výprava...