09E - Kveykur

Cestou na juh sa krajina ochladzuje. Objaví sa sneh, a ty sa ocitáš na chladnom území foxlingov. Kveykur je prístav na najjužnejšom cípe krajiny foxlingov.


 

Kveykur pôsobí skutočne depresívne - zhrdzavené časti nefunkčných strojov na spracovanie rybieho mäsa vŕzgajú v studenom vetre. V drevených oknách prevažne zachovaných zruboch vidíš horieť sviečky. Vonku je šero, aj keď je deň - hmla a mraky sú súčasťou tejto krajiny. Príroda nie je ničím zaujímavá - všade navôkol vidíš iba sneh, ľad, more, a zasnežené brezy.

 

V Kveykure nikto z obyvateľov nepozná adresu, na ktorú sa pýtaš. Väčšina obyvateľov sa stará o svoje, a nie sú prívetivý, aj keď nejaké bočné úlohy tu nájdeš. 

 

V miestnej krčme narazíš konečne na niekoho, kto ti je ochotný pomôcť. Je to starý rybár, foxling menom Ivian, ktorý vie, ako adresu nájsť. Nepomôže ti, kým mu ale ty nepomôžeš s jeho problémom (ach!).

 

Rybár hovorí, že ich rybolov vážne ohrozujú morské tvory. Aj tých zopár lodí, ktoré im ostali, sú napádané veľrybami, morskými pannami a rybami. Miestny mladí rybári sa ich snažia loviť, ale je to nezmyselný boj, ktorý nemajú šancu vyhrať. Ivianov otec, ktorý žil pred blackoutom, mu hovoril o bájnom tvorovi, ktorý je pánom všetkých tvorov v mori. Je to Leviath - obrovský tvor, ktorý sa vynára k hladine len výnimočne cez noc. Mladý Ivianovi neveria - ale on za svoj život už videl obrovský tieň pod hladinou veľakrát. Kým neulovia Leviatha, nebudú môcť foxlingovia bezpečne plávať po mori, a hľadať si obživu.

Musíš teda počkať, kym niekto nenahlási veľký tieň. Medzitým musíš zohnať posádku a loď, ktorá bude schopná a ochotná vydať sa na more.

Musíš osloviť 4 bývalých kapitánov, ktorý budú ochotný do toho ísť. Jeden z nich ti prezradí aj, kde nájsť funkčnú loď - je to bývalá bojová loď v zátoke na východ od Kveykuru. Za jeden deň prerobia jej motor na parný - namiesto paliva používajú ale atómovú batériu, ktorú foxlingovia pred blackoutom vymysleli - riadená nukleárna reakcia v nej zohrieva vodu. Nakonci bude výpravu tvoriť 14 členov posádky.

 

Jeden kapitán ti potom, čo zoženieš celú partiu aj loď, poradí ešte jednu osobu - je to mág, ktorý sa nedávno prisťahoval do Kveykuru. Nikto o ňom nič nevie, ale stará sa o svoje, a foxlingom v Kveykure aj občas pomôže. Za pokus to stojí.

 

Mága nájdeš na samote na kopci na západ od Kveykuru. Ukáže sa, že to nie je čarodej, ale čarodejka - foxlingka. Je zvodne oblečená. Jej meno ti neprezradí.


Ak sa jej spýtaš, či nie je náhodou Zenfyra, vysvetlí ti, že podľa tej legendy, ktorú počula ona, bohužiaľ opis Zenfyry na ňu nesedí. Čo je pravda. Spýtaš sa jej na pomoc pri odchytení Leviatha. Čarodejka je očividne ohúrená tvojou odvahou. Ale nebude súhlasiť. O Leviathovi čo to študovala. Leviath je tvor, ktorý je ochranca mora. Mstí sa len tým, ktorí narúšajú rovnováhu v mori. Keby foxlingovia toľko nelovili, nechal by ich na pokoji.

Prečo čarodejka ale ostáva v Kveykure, keď nesúhlasí s rybolovom? Čarodejka sa tu skrýva - je to dostatočne ďaleko od nebezpečenstva, ktoré ju ohrozuje.

Čarodejka ti ponúkne inú možnosť - vyriešiť celú túto situáciu v prospech prírody. Dá sa povedať, že jej presviedčacie metódy zahŕňajú istý sexapeal. Leviathovi musí vadiť spôsob, akým kveykurčania lovia ryby. Ich vlečné siete a prehnaný rybolov, keď lovia viac ako spotrebujú, môže nezvratne poškodiť život v mori a ohroziť aj samotných foxlingov.

Dá ti za úlohu ukradnúť a zničiť vlečné siete z rybárskych lodí. Musíš to spraviť ale pred tým, ako vyplávajú zničiť Leviatha.

 

Vlečné siete nie je také jednoduché ukradnúť, avšak s pomocou čarodejky a jej kúziel to bude možné.

Keď zničíte siete v neďalekej bývalej huti, zistíte, že foxlingovia vyrazili bez teba na more… Jeden z rybárov totiž uvidel tieň v mori, a ostatní členovia museli vyplávať na more. Nasadnete teda do malého člna s parným pohonom a vyplávate za nimi.

Ak si odmietol čarodejkin návrh, vyrazíš spolu s rybármi.

 

Tak či tak sa plavíte počas hlbokej tmy na šíre more. Z hladiny na vás najprv zaútočia morské panny. Potom však príde niečo väčšie - tmavý obrovský tieň, ktorý sa k vám približuje.


 

"Leviath, Leviath je tu!" kričia vystrašení námorníci. Ak si na bojovej lodi, pláva priamo k vám. Ak si na malej lodi s čarodejkou, podpláva popod vás, a zaútočí na bojovú loď. Je to obrovský vorvaň. Harpúny a delá sú prichystané na tento súboj.
 

Ak si na lodi a pomáhaš rybárom, musíš bojovať proti ozrute, ale do toho ešte sa proti vám obráti počasie - vo vetri počuješ zaklínadlá čarodejky. 

Ak si na lodi s čarodejkou, môžeš pomáhať veľrybe tým, že škodíš rybárom.
 

Tak či tak ale súboj s vorvaňom končí jeho smrťou - tvor nemá šancu proti ťažkej technike. Vtedy začuješ hrozivý rev z hlbín. More sčerná. Obrovský tieň, 10 krát väčší, ako bola veľryba, sa dostane do pár sekúnd k vám. Vtedy sa vynorí obrovský Leviath, a do vzduchu zdvihne svoju prednú plutvu, veľkú ako samotná veľryba.



ech si na akejkoľvek lodi, je ti jasné, že jediná šanca je skočiť do vody. Leviath jedným šmahom zničí obe lode. Vo vode zazrieš Leviatha v celej jeho podobe - obrovská príšera, podobná dinosaurovi. Na predných plutvách má veľké drápy. Zadné končatiny má dlhé a silné, s blanami medzi prstami. Má masívnu zadnú plutvu, a obrovské čeľuste plné ostrých zubov.
 

Vo vode nemáte šancu čokoľvek s Leviathom akokoľvek bojovať. Leviath vás pár krát obopláva. Jeho obrovské telo spôsobí taky vír, že sa neviete dostať na hladinu. Vždy zmizne v tme, aby sa z nej zachviľu vynoril a na jedno sústo prehltol člena posádky. Zostal si už len ty (a čarodejka). Konečne sa dostanete na povrch. Chytíš sa trosiek lode.
 

Teda, trosiek - zistíš, že to, čo ťa drží nad vodou, je atómová batéria. Jediný spôsob, ktorý by mohol Leviatha zničiť. Musíš narušiť riadenú reakciu poškodením poistky - potrebná veľká sila, mágia, alebo mechanika. Ak nemáš ani jedno z toho, musíš doplávať k zbrani, ktorá pláva na troskách neďaleko teba. Musíš sa ale vyhnúť Leviathovím pokusom ťa prehltnúť.
 

Narušíš poistku v momente, keď sa k tebe začne Leviath približovať, necháš ho prehltnúť batériu, a ty musíš uškočiť stranou.

Leviath batériu prehltne. Akokoľvek rýchlo sa snažíš odplaviť preč, nemáš šancu sa vyhnúť výbuchu. Ten príde do pár sekúnd. Masívny výbuch rozmetá Leviatha na franforce, a teba zasiahne tlmená, ale silná tlaková vlna.
 

Ak si sa plavil s čarodejkou, tesne pred odhalením poistky na teba z vody kričí aby si to nerobil. Ak sa rozhodneš to nespraviť, Leviath k tebe pripláva, ale v tesnej blízkosti prudko zastaví. Prúd ťa strhne do vody, a ty sa pozeráš do ozrutných očí Leviatha. Ten na teba ohlušujúco zreve. Otočí sa, ale pri odchode ťa naschvál zasiahne zadnou plutvou.
 

Tak či tak, v oboch prípadoch stratíš vedomie…

 

Preberieš sa u čarodejky doma, ak si jej pomáhal. Tá ti vysvetľuje, že si bol mimo 3 dni. Vysvetlí ti, že sa pokúsila s Leviathom v mori komunikovať, keď začal útočiť. Vyzerá to tak, že Leviath sa predsajlen rozhodol nás ušetriť, keďže sme mu pomohli zastaviť pustošenie morského života. Alebo ti povie, že Leviathova smrť bola zbytočná - nemal si ho zabíjať. Tak či onak, je tu problém, že jeden z členov posádky to prežil tiež. More ho vyplavilo na breh Kveykuru. Tam rozpovedal, čo sa stalo. Radí ti, aby si Kveykur v najbližšej dobe moc nenavštevoval. Lenže ty potrebuješ nájsť kľúč! Čarodejka sa ponúkne, že ti pomôže kľúč nájsť. Keď jej ukážeš meno a adresu, zasmeje sa. To meno už viac krát videla. Priamo v tomto dome. Ukáže sa, že býva v dome po vojakovi, ktorý mal šifrovací kľúč k dokumentu. Čarodejka ti ho ale nechce dať. Začne s tebou koketovať - odvážny a tajomný ľudia majú niečo do seba. Kúzlom jej kľúč zmizne z ruky. Ak ho chceš, máš dve možnosti, ako kľúč získať:
 

  • Prvá - nechať sa čarodejkou zviesť.
  • Druhá - vybehnúť von a hrať hru teplejšie chladnejšie (čarodejkin šepot ti napovedá).

 

Keď sa s čarodejkou vyspíš a zobudíš sa ráno, alebo sa vrátiš do obydlia po nájdení kľúča, čarodejka tam už nie je. Nechala ti iba list na stole, v ktorom ti ďakuje za pomoc, a verí že sa vaše cesty ešte niekedy skrížia.

 

Ak si pomáhal rybárom, prebudíš sa v chatrči Iviana. Nad tebou sedí ošetrovateľka. Vysvetlí ti, že jediný ty a Ivian ste prežili… Ivian je ale na tom veľmi ťažko, a možno sa z toho nedostane. Boli ste mimo 3 dni. 
 

Keď prídeš k Ivianovi, uvidíš, že mu chýba noha a ruka. Ivian je na tom veľmi zle. Chce ale dodržať sľub. Meno, ktoré je pri adrese, videl napísané na poštovej schránke v dome na kopci. Nasťahovala sa doň čarodejka. Odpľuje si - tá čarodejka vás zradila.
 

Keď prídeš do domu, zistíš, že dom je prekliaty - čarodejníčka nakúzlila mnohé pasce a puzzle úlohy. Zjavne má zmysel pre humor. Keď ich vylúštiš, nájdeš na stole list, v ktorom píše, že je z teba sklamaná. Si ale tvor, ktorý vyzerá naozaj odhodlane a odvážne. Verí, že sa vaše cesty ešte skrížia.

 

Po tejto náročnej adventúre ťa čaká kúpeľ a návrat do Solidare za Zephyrom...