11 - Forgotten City

Vitaj v bájnom zabudnutom elektrickom meste. Nad vchodom je nápis Pandora.
 

Nie je to typický vault, v ktorom sú úzke chodby a nízke stropy. Je to skôr také mesto v hore. Hlavná hala ma výšku 10 metrov, a sú v nej dve poschodia rôznych miestností. Mesto má niekoľko podlaží. 

 

Ak si so sebou zobral Solaris, bude nadšene behať po bunkri a mačkať rôzne čudlíky a skúmať obrazovky. Sem tam spustí nejaký bezpečnostný systém, a tak na vás zaútočia bojové drony. Na druhej strane napríklad náhodnou kombináciou tlačítiek otvorí tajný trezor s unikátnou experimentálnou akustickou puškou, ktorá strieľa zvukové vlny.
 

Ak máš so sebou Carilla, bude značne vystrašený (čo je pre neho netypické). Furt sa bude dožadovať, aby ste rýchlo našli, čo treba, a odišli. Keď ale narazíte na gramofón, na ktorom je platňa nejakej kapely, ktorá hrá Hard rock, Carillo sa do nej s úžasom započúva. Zvuk elektrických gitár, bicích, a efektov ho očarí. Bude chcieť nájsť ďalšie také platne, a gramofón si zoberie so sebou.
 

Ak máš so sebou Whayld, bude z tohoto miesta mierne sklamaná. Bunker sa totiž nezameriava na nič magické, je to skôr technologická archa. Whayld bude hľadať niečo, čo súvisí s mágiou, ale márne.
 

Ak máš so sebou Adavellu, bude v nemom úžase. Prizná sa, že neverila, že takéto miesto funguje. Solidare ju stále presviedčal, že toto bájne miesto je len vymyslenou bájkou mocných, ktorý ju používajú buďto na zastrešenie, alebo na falošnú nádej. Adavelle dokáže rozšifrovať jednu kombináciu na sejfe v prezliekarni - dotyčný totiž nechal kolegovi papierik s hádankou. Adavelle počas svojho pôsobenia ako agent už na tento typ hádanky narazila. Nebude jej robiť hádanku rozlúštiť - dostaneš sa tak k unikátnej zbroji. 
 

Ak máš so sebou Jónsiho, bude šokovaný - ale inak to jeho svetonázor nijak výrazne neovplyvní. Tiež sa dostane do trezoru k akustickej puške, ale oldschool spôsobom - priloží ucho na dvere a bude točiť kolečkom.

 

Ak máš so sebou Amelie, bude sa strašne báť. Počula medzi ľuďmi veľa strašných príbehov o monštrách, ktoré sa ukrývajú v elektrickom meste. Bude ťa varovať, aby si bol opatrný. Pri každom podozrivom zvuku výska, a tým ľaká aj teba. Vďaka znalostiam mágie dokáže ale rozlúštiť hádanku v šatni, kde sa dostaneš k unikátnej zbroji.

 

V partii máš automaticky aj Foxy. Tú bude zaujímať skôr história. Najviac ju fascinujú fotky a ilustrácie dejín, ktoré sú zavesené na stenách chodieb. Bude sa ťa vypytovať na rôzne súvislosti. Vysvetlíš jej technickú revolúciu, zakladateľov Geopolisu, mier, ktorý nastal po veľkej vojne. Zaujíma ju jedna fotka, na ktorej sú dvaja muži, a za nimi veľká modrá žiarivá guľa.
 

Pozrieš sa na popis, a spomenieš si na učivo zo základnej školy: Vysvetlíš jej, že to je Sairon Hoffner a Peter Hollyeer - vedec a mág, ktorý dokázali vďaka spoločnému úsiliu vytvoriť supravodivý scarletový materiál vďaka magickým schopnostiam Hollyeera a vedeckému prístupu Hoffnera. Foxy zamyslene na obraz hľadí. Očividne v nej niečo zarezonovalo. Pýta sa ťa, či mágovia a vedci spolupracovali vždy, alebo boli medzi nimi rozbroje. Povieš jej, že nevieš o nejakých významných nezhodách medzi magickou a vedeckou obcou.

 

V niektorých laboratóriách narazíte na veľké mraziace boxy. Sú nepriehľadné, ale sú pri nich názvy - subjekt 01, subjekt 02… niekoľko takýchto boxov je v rôznych laboratóriách. Neviete prísť na to, ako by sa mohli otvoriť. 

 

Pri hľadaní nukleárnej zbrane sa dopátraš, že tá by mala byť v kancelárii admina. Lenže do kancelárie potrebuješ prístupový kód… a ten nikde nie je. V žiadnom dokumente, na žiadnom počítači. V jednej mailovej komunikácii ale nájdete rozhovor medzi Tobeym a Danielom.

"Tobey, hovoril som ti, nech nedávaš debilné heslá ako 123456 k adminovi. Viem, že je otrava to každý týždeň meniť, ale skús použiť niečo, čo neuhádne retardovaná vačica do troch minút."

Keď skúsiš zadať nejaké primitívne heslo, a 3 krát zlyháš, napadnú ťa drony.
 

V jednej miestnosti nájdeš stázu, cez ktorú vidno dnu. Je tam zamrazený človek. Na bunde ma vysačku - Daniel. Pred stázou je kostra človeka.


 

V tejto miestnosti je centrálny ovládací počítač. Keď dáš rozmraziť DanielovBox, prístup ti bude odopretý. Vieš šak celý systém reštartovať. Tým by sa mala stáza odomknúť. A tak sa aj stane…

…z boxu vypadne Daniel. Stáza funguje na princípe izolovania časopriestoru, takže Daniel ani nevedel, že bol mimo.

Začne kričať, či už je koniec, či už je bezpečne. Alebo ste ho prišli zabiť.
 

Daniel je očividne dosť mimo. Vysvetlí vám, že zrovna s Tobeym pracovali v bunkri, keď stratili kontakt s vonkajškom. Keď vyšli von, všimli si nejaké výbuchy, a videli, ako sa zrútili niektoré lietadlá. Mysleli si, že je vojna. Bezpečnostné pravidlá ich donútili zavrieť sa vo vnútri.
Na základe viacúrovňovej ochrany sa podľa bezpečnostného protokolu sa majú na 500 minút zavrieť do časopriestorovej stázi, ktorá je špeciálne navrhnutá, aby ich ochránila pred akýmkoľvek vonkajším nebezpečenstvom, ktoré by potencionálne preniklo do Pandory.
Foxy nenápadne nohou posunie kostru za stôl, aby si ju Daniel nevšimol.
Spýtaš sa, či si je istý, že stázu nastavil na 500 minút. Daniel hovorí, že Tobey je bezpečnostný technik, takže on nastavoval  stázy. Prečo?
“No, ako to povedať…”
Daniel vypleští oči. Čo tým myslíš… prebohov, chceš povedať, že bol v stáze dlhšie? S Foxy prikývnete.
“Bol som tam viac ako 500 minút? Koľko, 5 dní? Nie? 5 mesiacov? Preboha… bol tam 500 dní, že? 500 premárnených dní. Prebohov, a on mal zapožičanú knihu z Arathanskej knižnice, to bude riadna pokuta za omeškanie.
Daniel sa na vás pozerá, ale vidí, že kniha by malo byť to najmenej, čo ho teraz má trápiť.
“Bol som tam 500 dní, však?”
Foxy: “No, skôr tak 50 rokov…” Daniel skoro skolabuje. Chytá sa za hlavu a pobehuje po miestnosti. Ide skontrolovať počítač. Zahreší - ten idiot Tobey tam zadal 500 rokov namiesto 500 minút. Zabije ho! Kde je ten chuj?!
Foxy sa uhne stranou, a ukáže za stôl. Daniel si všimne kostru. Začne do nej kopať a chrliť nadávky na Tobeyho.
Situáciu preruší tlmený hluk - búchanie, kroky, tlmené vrčanie zvieraťa. Daniel sa vás spýta, ako ste vlastne otvorili stáze. Poviete, že ste resetovali systém. Daniel vám vynadá do idiotov. Resetovaním sa odomkli všetky stázy - vrátane tých, v ktorých boli ich experimentálne tvory.
 

Daniel vysvetľuje, že experimentálne tvory vyrábalo v laboratóriách oddelenie biológie, ktoré sa počas dlhých dní nudilo.
 

Prečo ale prebohov niekto neoddelil tie stázy, v ktorých boli preživší, a tie, v ktorých sú tieto beštie? Daniel si odpľuje a kopne do kostry a povie, že toto mal na starosti tiež Tobey.

Daniel vie o troch tvoroch zo stázy, ale nevie, či sú to všetky, na ktorých biológovia pracovali. Jeden je veľký netopier, ktorého sa snažili naučiť rozprávať, ale ako papagáj opakuje iba jednu vetu: "Som veľmi chutný, zjedzte ma!". Druhý je minotaur, z ktorého sa snažili spraviť vojaka. Problém je, že začal byť agresívny na svojich tvorcov. Tretia beštia je ťažko opísateľná - je to niečo strašné, čo isto nechcete stretnúť. Hádam sa tomu vyhnete.
 

Pred tým je ale potrebné sa dostať do adminovej kancelárie. Daniel najprv poukazuje na to, že ak bol niekedy brutálne nevhodný čas na prehliadku Pandory, tak to je teraz. Ale nakoniec s vami ide.
 

Cestou môžete alebo nemusíte natrafiť na minotaura. Foxy bude zásadne proti tomu, aby ste ho zabíjali - tento tvor sa len bráni, nezaslúži si zomrieť. Minotaur má ale unikátnu zbraň. (Prečo dávali minotaurovi unikátnu zbraň v prvom rade?!). Je na tebe, ako sa s ním vysporiadaš. Netopiera počuješ občas bliakať, ale nikde ho nevidíš. Občas z útrob počuješ strašné vrčanie neznámej príšery.


 

Daniel naťuká nejaký primitívny kód (111111) a zase preklaje Tobyeho. V adminovej kancelárii nájdeš aj mikroskop (pri ňom odkaz "darček od zamestnancov") a dokument o nukleárnej zbrani. Sú tam kódy, kľúče, aj miesto, kde sa nachádza - bohužiaľ to vyzerá tak, že nukleárna bomba je v útrobách trpasličích baní v tajnom raketovom sile. Presne tam, kde je zamorená oblasť rádioaktivitou.
 

Najvyšší čas dostať sa z bunkru. Daniel s ale spomenie, že keď sa otvoria stázy s príšerami, zablokujú sa hlavné dvere, aby sa nedostali von. Čo je síce fajn, ale na odblokovanie je treba jedinečný kód, ktorý pozná iba admin. A ten už akosi nežije. Ste tu teda odsúdený na zánik… jedine, že by si mal veľmi vysokú zručnosť v technike, a dokázal kód obísť. Ak nemáš, je tu ešte jedna možnosť… Daniel hovorí, že v najnižšom poschodí je zablokovaná šachta, dvere, ktoré oddeľujú jednu šachtu - prastarý trpasličí tunel, na ktorý narazili, keď rozširovali bunker. Síce nikto nevie, kam šachta vedie, ale nádej tam je.
 

Dostanete sa teda k dverám, a nejako ich otvoríte (odomykaním, silou, výbušninou). Prekĺznete do starej baníckej šachty. V šachte sú žily, ktoré svietia zlatou farbou a robia drobné svetlo. Je to zlatá žila? Foxy sa dotkne žily, ale rýchlo ju odtiahňe - na ruke má námrazu. Vyzerá to skôr ako scarlet - ale takúto farbu nikdy nevidela.



Zhora sa ale ozve rev, do toho sa ponúka na zjedenie netopier. Musíte sa čo najskôr dostať z tunela. Našťastie nájdete v tuneli staré banské vozíky na koľajniciach. Do jedného nasadnete a spustíte sa tunelom a lá Indiana Jones. V tom momente sa za vami rozbehne obávané monštrum - okrýdlená zmutovaná hydra. Telo má ako vlk, chvost ako stegosaurus, 3 hlavy, a krídla. Hýdra za vami striedavo beží, lieta, napáda, sem tam zmizne, aby sa objavila nad vami. Ty striedavo strielaš, bojuješ, občas chytíš brzdu a riadiš. Do nejakého momentu treba hydru poraziť, inak vás nad roklinou zhodí a všetci zahynú.

Keď sa bezpečne dostanete na koniec chodby, odpracete staré dosky, a vy sa ocitnete vonku - už za Walabic Mount, aj za roklinou, zkrátka na začiatku cesty. Kým sa ale niekam vydáte, z bane za vami vyletí von netopier - veľký smiešny netopier. Ako tak letí, kričí na celý Nevaerun "Som veľmi chutný, zjedzte ma!", až zmizne v diaľke. Foxy poznamená, že keď to bude dostatočne dlho kričať, isto sa nájde niekto, kto ho zje. Ty sa len zasmeješ a poznamenáš, že čo také strašné by sa mohlo stať, keby toho netopiera niekto zjedol, že? :-)

Daniel sa po tejto úlohe otvorí ako možný spoločník.

Foxy sa prizná, že má v pláne pomstiť sa jej nepriateľom, ale že by potrebovala tvoju pomoc. Potrebuje pred tým, než sa so svojimi nepriateľmi stretne, tvoju pomoc. Stále ti nechce prezradiť, kto jej nepriatelia sú. Máš sa ale zastaviť v jednej elfskej ruine, potrebuje niekoho schopného, kto sa nebojí príšer, a pomôže jej sa s jednou vysporiadať. To akože sa chce pomstiť príšere? Nie, ale súvisí to s tým. Teraz ti nemôže prezradiť viac. Dá ti úlohy “What does the Foxy say?”

Síce by tvoja ďalšia cesta by mala smerovať za Drolphom alebo Nikom, ale prečo by sme nemohli si odskočiť na jeden malý side quest s Foxy?

Je to neďaleko, tak poďme...