OsadlĂkom v osamelej dedinke Swaremp strpÄŤujĂş Ĺľivot tajomnĂ© zvery, ktorĂ˝ch pĂ´vod aj správanie si Äľudia nevedia vysvetliĹĄ. Osada patrĂ pod frakciu Rebirth. Nachádza sa v doline Faeridah, na ceste do Saegolrupuru. O osade sa mĂ´Ĺľete dozviedieĹĄ od niektorĂ˝ch obyvateÄľov Rebirthu. Osada je vstupnou bránou do doliny, v ktorej leĹľia aj ruiny elfskĂ©ho mesta Alavear. [[VĂ˝ber postavy]]Ukáže sa, Ĺľe si stretol starĂ©ho lesnĂka menom Jole. Ten ĹĄa upozornĂ na zvláštne správania zvierat. MnohĂ© zveri v lese dorastajĂş do neobvyklĂ˝ch rozmerov, majĂş zmutovanĂ© konÄŤatiny. BylinoĹľravce ĂştoÄŤia na ÄľudĂ. Vyzerá to ako nákazlivá choroba, ktorá mĂ´Ĺľe nakaziĹĄ akĂ©koÄľvek zviera. Jole ti poskytne svojho psa Popsi, o ktorĂ©ho má strach. BojĂ sa, Ĺľe pes sa nakazĂ od ostatnĂ˝ch zvierat, a on ho uĹľ nedokáže ochrániĹĄ. [[Zober si od Jolea Popsiho->Popsi]] [[Odmietni braĹĄ psa so sebou]] Vykašľal si sa na psa. Ten zostal smutnĂ˝ s Joleom. [[ChoÄŹ do osady->Osada]] V krÄŤme obsluhuje staršia dáma menom Marla. Okrem jedla a nápojov vám vie poskytnúť aj prĂstrešok. [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->SpĂ˝taj sa problĂ©my so zvermi]] [["ÄŚo viete o starostovi?"->SpĂ˝taj sa na starostu]] [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SpĂ˝taj sa na Alessandra]] [[VĂ˝jdi von z krÄŤmy->Von1]]"Zvery? Ach áno, nieÄŤo som uĹľ poÄŤula o tom... NejakĂ© Ăştoky na pocestnĂ˝ch. Ale vieš mĂ´j peknĂ˝, ako to s pocestnĂ˝mi bĂ˝va - tu nejaká báchorka, tam nejaká povedaÄŤka. Ja som si teda niÄŤ zvláštne nevšimla." [["ÄŚo viete o starostovi?"->SpĂ˝taj sa na starostu]] [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SpĂ˝taj sa na Alessandra]] [[VĂ˝jdi von z krÄŤmy->Von1]]"Merok? Náš Merok, to ti je chlapisko, na mĂ´j dušu. Ale v dobrom... je to spravodlivĂ˝ ÄŤlovek. Dobre sa stará o dedinu. Never nikomu, keÄŹ bude na neho zle hovoriĹĄ... vieš, ako to v osamelĂ˝ch dedinách bĂ˝va. NebyĹĄ Meroka, dávno by som tu uĹľ nebola." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->SpĂ˝taj sa problĂ©my so zvermi]] [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SpĂ˝taj sa na Alessandra]] [[VĂ˝jdi von z krÄŤmy->Von1]]"Alessander... no veru, tri dni tu uĹľ nebol. KaĹľdĂ˝ deĹ po robote v lese sa tu zastavĂ na pivo. To je zvláštne, je to stály zákaznĂk. Mal by si sa spĂ˝taĹĄ na to starostu." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->SpĂ˝taj sa problĂ©my so zvermi]] [["ÄŚo viete o starostovi?"->SpĂ˝taj sa na starostu]] [[VĂ˝jdi von z krÄŤmy->Von1]]Si vonku na ulici. VidĂš pred sebou ruiny domov, ktorĂ© sĂş pozaplátanĂ© rĂ´znymi plechmi a drevenĂ˝mi doskami. Vyzerá to ako bĂ˝valá turistická dedinka, ktorĂ˝ch bolo pri vstupe do elfskĂ˝ch lesov poĹľehnane. [[ChoÄŹ do krÄŤmy->KrÄŤma1]] [[ChoÄŹ za starostom->Starosta1]] [[ChoÄŹ domov k Burkovi a Kare->BurkKara1]] [[ChoÄŹ do obchodu u Samuela->Samuel1]] [[ChoÄŹ do Allesandrovho domu->Allesander1]]HneÄŹ ako vojdeš do mesta k tebe pribehne roÄľnĂk Burk. VystrašenĂ ti hovorĂ, aby si mu pomohol. Jeho priateÄľ drevorubaÄŤ Alessander sa zamkol v dome. Okná ani dvere sa nedajĂş otvoriĹĄ, a má o neho obavy. "ProsĂm ĹĄa, musĂš mi pomĂ´cĹĄ dostaĹĄ sa k nemu domov, aby som zistil, ÄŤi je v poriadku." [["Samozrejme, pomĂ´Ĺľem ti."->BurkA]] [["Jole mi hovoril o nejakĂ˝ch zvláštnych zveroch - myslĂš, Ĺľe by to mohlo nejako sĂşvisieĹĄ?"->BurkZ]] [[Ignoruj ho, debila.->Von1]]Zobral si si Popsiho so sebou. Tento malĂ˝ psĂk ti šťastne poskakuje pri nohách poÄŤas tvojej cesty.(set: $choicePopsi to true) [[ChoÄŹ do osady->Osada]] KeÄŹ poukážeš na jeho nervozitu, tak sa rozhnevá. Vraj ti niÄŤ nepovie, pretoĹľe netušà ani, kto si. Medzi reÄŤou ale spomenie ÄŤarodeja Gilvyra, ktorĂ˝ odkedy prišiel do dediny, spĂ´sobil len nešťastie.(set: $BurkC to true) [[ZaujĂmavĂ©. PokraÄŤuj na ulicu.->Von1]]Vyber si postavu, za ktorĂş chceš hraĹĄ. KaĹľdá postava má dve vlastnosti, ktorĂ© mĂ´Ĺľu ovplyvniĹĄ vĂ˝voj v tejto Ăşlohe: [[Mág (mágia, charizma)]] [[Zlodej (zakrádanie, pohyb)]] [[BojovnĂk (sila, pohyb)]] [[Mechanik (obchod, mechanika)]] [[Diplomat (obchod, charizma)]]VstĂşpil si do Ăşdolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrÄŤená postava.(set: $magia to true)(set: $charizma to true) [[ZaÄŤiatok questu]] VstĂşpil si do Ăşdolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrÄŤená postava.(set: $zakradanie to true)(set: $pohyb to true) [[ZaÄŤiatok questu]] VstĂşpil si do Ăşdolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrÄŤená postava.(set: $sila to true)(set: $pohyb to true) [[ZaÄŤiatok questu]] VstĂşpil si do Ăşdolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrÄŤená postava.(set: $obchod to true)(set: $mechanika to true) [[ZaÄŤiatok questu]] VstĂşpil si do Ăşdolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrÄŤená postava.(set: $obchod to true)(set: $charizma to true) [[ZaÄŤiatok questu]] Starosta Merok je usmievavĂ˝ staršà chlap pri tele, ovešanĂ˝ zlatĂ˝mi reĹĄazmi. SrdeÄŤne ĹĄa vĂta. (if: $honba is false)[[["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->StarostaZvery]]] [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovaĹĄ o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] (if: $honba is true)[(if: $z250 is false)[(if: $obchod is true)[[["OhÄľadom tej zakázky: nie je tá odmena nejaká nĂzka?"->Honbamore]]]]] [[VĂ˝jdi von na ulicu->Von1]]VstĂşpiš do skromnĂ©ho prĂbytku. V rohu je zhrdzavená nefunkÄŤná trĂşba. Diery v dome sĂş prekrytĂ© plechmi z vrakov áut. Kara je Burkova Ĺľena. Usmieva sa na teba. [["Nevšimla si si zvláštne chovanie zvierat?"->KaraZ]] [["ÄŚo mi povieš o Burkovi, tvojom manĹľelovi?->KaraB]] (if: $BurkC is true)[["Burk spomenul Gilvyra. Vieš o tom nieÄŤo viac?"->KaraBC]] [[VĂ˝jdi von z ich domu->Von1]]U Samuela sa nachádza Gerald, trpaslĂk, obchodnĂk a opravár. Snažà sa cez monokel pozeraĹĄ na oÄŤividne poškodenĂş pištoÄľ, avšak je na Ĺom vidno, Ĺľe ani nevie, ako sa držà pištoÄľ. Za Geraldom si všimneš zvláštny elfskĂ˝ artefakt. [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SamuelA]] [["PreÄŤo sa to tu volá u Samuela, keÄŹ sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [["ÄŚo je to za divnĂ˝ artefakt, tam za tebou na poliÄŤke?"->SamuelE]] [[VĂ˝jdi von z obchodu->Von1]]StojĂš pred domom Alessandra. StarĂ zniÄŤenĂ˝ tehlovĂ˝ dom, na ktorom drĹľia dvere aj okná len na dobrĂ© slovo. Nevyzerá to na prvĂ˝ pohÄľad, Ĺľe by sa nedalo do domu dostaĹĄ. (if: $magia is true)[CĂtiš, Ĺľe nieÄŤo magickĂ© je vo vzduchu. Niekto alebo nieÄŤo musel dom zaÄŤarovaĹĄ, aby sa nedalo do neho a z neho dostaĹĄ.] (elseif: $BurkC is true)[Kara mala pravdu - dom je naozaj oÄŤarovanĂ˝. Preto sa do neho ani z neho nedá dostaĹĄ.] (if: $magia is true)[[[Odomkni kĂşzlo mágiou->AlessanderM]]] (if: $zakradanie is true)[Tvoje vnĂmavĂ© oko si všimne nieÄŤo zvláštne za AlessandrovĂ˝m domom. ZakamuflovanĂş jamu. [[ChoÄŹ sa pozrieĹĄ, ÄŤo to tam je->AlessanderT]]] (if: $mechanika is true)[[[SkĂşs dvere otvoriĹĄ vĂ˝bušninou->AlessanderV]]] (if: $sila is true)[[[SkĂşs dvere rozkopnúť->AlessanderS]]] (if: $artefaktS is true)[[[SkĂşs pouĹľiĹĄ na dvere elfskĂ˝ artefakt->AlessanderMA]]] [[OtoÄŤ sa a vráť sa na ulicu->Von1]]"Ăno, zvery. Ĺ˝ijĂş najmä v lese na vĂ˝chod od dedinky Swaremp. Moja stráž hovorĂ, Ĺľe napoÄŤĂtali 5 mimoriadne nebezpeÄŤnĂ˝ch beštiĂ. Za ich vykynoĹľenie ti ponĂşknem 5000 zlatĂ˝ch." [[PrĂjmi Ăşlohu->Honba]] [[Odmietni Ăşlohu->Honbanot]] (if: $obchod is true)[[[VypĂtaj si viac->Honbamore]]] [[VĂ˝jdi von na ulicu->Von1]]"Alessander? Ten zvykne prespávaĹĄ vo vĂ˝chodnom lese. Ăno, máme tu problĂ©m so zvermi... ale netreba ešte hneÄŹ panikáriĹĄ." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->StarostaZvery]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovaĹĄ o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[VĂ˝jdi von na ulicu->Von1]]"JĂ©j, aky milĂ˝ malĂ˝ psĂk. ÄŽakujem, ale nemal by som ÄŤas sa o neho staraĹĄ. SkĂşs sa spĂ˝taĹĄ niekoho inĂ©ho." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->StarostaZvery]] [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->StarostaAlessander]] [[VĂ˝jdi von na ulicu->Von1]]Starosta ti podá ruku. "Vedel som, Ĺľe si poctivĂ˝ tvor. Hlás sa mi, keÄŹ zabiješ tie nebezpeÄŤnĂ© beštie, ktorĂ© nám strpÄŤujĂş Ĺľivot."(set: $honba to true) [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovaĹĄ o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[VĂ˝jdi von na ulicu->Von1]]"Tak, prepytujem, sa strÄŤte do riti!" [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovaĹĄ o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[VĂ˝jdi von na ulicu->Von1]]"500 zlatĂ˝ch ti je málo? No dobre, dohodnime sa, Ĺľe ti teraz dám zálohu 250 zlatĂ˝ch, a 500 zlatĂ˝ch ti dám po zabitĂ všetkĂ˝ch piatych beštiĂ."(set: $z250 to true)(set: $honba to true) [["Viete nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovaĹĄ o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[VĂ˝jdi von na ulicu->Von1]]"Zvery? ObÄŤas nieÄŤo niekoho napadne, ale niÄŤ zvláštne, ako opisuješ..." [["ÄŚo mi povieš o Burkovi, tvojom manĹľelovi?->KaraB]] (if: $BurkC is true)[["Burk spomenul Gilvyra. Vieš o tom nieÄŤo viac?"->KaraBC]] [[VĂ˝jdi von z ich domu->Von1]]"Burk? To je mĂ´j muĹľ. Moje zlatĂÄŤko..." [["Nevšimla si si zvláštne chovanie zvierat?"->KaraZ]] (if: $BurkC is true)[["Burk spomenul Gilvyra. Vieš o tom nieÄŤo viac?"->KaraBC]] [[VĂ˝jdi von z ich domu->Von1]]Kare zamzrne Ăşsmev na tvári, a snažà sa zahÄľadiĹĄ fakt, Ĺľe ju táto otázka rozhodila. "Burk je iba nervĂłzny z Alessandra. SĂş to kamaráti, a veÄľmi sa o neho bojĂ. Vieš, Burk si myslĂ, Ĺľe dom je zakliaty, a Ĺľe s tĂ˝m má nieÄŤo tento ÄŤarodej - Gilvyr. Ale podÄľa mĹa sa Alessander ÄŤoskoro v poriadku vráti." [["Nevšimla si si zvláštne chovanie zvierat?"->KaraZ]] [["ÄŚo mi povieš o Burkovi, tvojom manĹľelovi?->KaraB]] [[VĂ˝jdi von z ich domu->Von1]]Burk oÄŤividne znervĂłznie. "Zvieratá? AkĂ© zvieratá? O Ĺľiadnych zvláštnych zvieratách niÄŤ neviem. ChoÄŹte ohÄľadom zvierat za starostom Merokom, ten vám moĹľno povie viac." (if: $charizma is true)[[[PouĹľi charizmu na Burka, aby si zistil viac->Burk charizma]]] [[Nechaj Burka uĹľ tak, a vojdi na ulicu.->Von1]]"Zvery? NejakĂ© zvery som poÄŤul hulákaĹĄ... ale niÄŤ neobvyklĂ©ho." [["Vieš nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SamuelA]] [["PreÄŤo sa to tu volá u Samuela, keÄŹ sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [["ÄŚo je to za divnĂ˝ artefakt, tam za tebou na poliÄŤke?"->SamuelE]] [[VĂ˝jdi von z obchodu->Von1]]"Alessander zmizol? O tom teda niÄŤ neviem. Do obchodu chodĂ zriedka, neviem, ÄŤo by s nĂm mohlo byĹĄ." [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["PreÄŤo sa to tu volá u Samuela, keÄŹ sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [["ÄŚo je to za divnĂ˝ artefakt, tam za tebou na poliÄŤke?"->SamuelE]] [[VĂ˝jdi von z obchodu->Von1]]"Hm... ja ani neviem. Naozaj som Gerald. A tento obchod sa volá u Samuela... no nie je to zvláštne?" [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SamuelA]] [["ÄŚo je to za divnĂ˝ artefakt, tam za tebou na poliÄŤke?"->SamuelE]] [[VĂ˝jdi von z obchodu->Von1]]"ÄŚo? Kde? Aha... toto? NetušĂm ÄŤo to je... asi som, to... našiel? Ăno, isto som to niekde našiel. To bude moje, tĂ˝m pádom." [["KoÄľko stojĂ?"->SamuelE2]] [[VĂ˝jdi von z obchodu->Von1]]"ÄŚo? Toto? ÄŚo ja viem - 1000 zlatĂ˝ch?" (if: $obchod is true)[["1000 zlatĂ˝ch? VeÄŹ ani nevieš, ÄŤo to je. Toto má hodnotu - maximálne tak 250 zlatĂ˝ch!"->SamuelE3]] [["Aha, toÄľko peĹazĂ nemám..."->Samuel4]]"No... to asi hej. Tak dobre, ty lichvár. Za 250 zlatĂ˝ch je tvoj!" (if: $z250 is true)[[["DohodnutĂ©, zoberiem si ten artefakt!->Samuel5]]] (else:)[[["Aha, ja som zabudol, Ĺľe vlastne pri sebe nemám Ĺľiadne peniaze..."->Samuel4]]] [["Vieš ÄŤo, rozmyslel som si to... nechcem ten artefakt."->Samuel4]]"Tak naÄŤo sa tu jednáme, do psej matere?!" [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SamuelA]] [["PreÄŤo sa to tu volá u Samuela, keÄŹ sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [[VĂ˝jdi von z obchodu->Von1]]"Tak, nech ti toto... nech to je ÄŤokoÄľvek... slúži."(set: $artefaktS to true)(set: $z250 to false) Obzeráš si artefakt. Je na Ĺom vyritĂ˝ zvláštny elfskĂ˝ znak. MoĹľno sa ti bude ešte hodiĹĄ. [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš nieÄŤo bližšie o Alessandrovom zmiznutĂ?"->SamuelA]] [["PreÄŤo sa to tu volá u Samuela, keÄŹ sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [[VĂ˝jdi von z obchodu->Von1]]Burk ti podá ruku. "ÄŽakujem, ÄŹakujem ti dobrĂ˝ pocestnĂ˝. MusĂm uĹľ utekaĹĄ na pole. Ešte raz ti ÄŹakujem!" NeĹľ sa stihneš ÄŤokoÄľvek ÄŹalšie spĂ˝taĹĄ, Burk uĹľ uteká na svoje polĂÄŤko. [[PokraÄŤuj na ulicu->Von1]]Nachádzaš tunel, ktorĂ˝ vyhrabal nejakĂ˝ tvor, väčšà ako ÄŤlovek. V tuneli sa nachádzajĂş veÄľkĂ© zmutovanĂ© krysy, ktorĂ© na teba zaĂştoÄŤia. Po Ăşspešnom boji sa dostávaš cez tunel do vnĂştra Alessandrovho domu. Na stÄşpoch nájdeš stopy po drápoch. PosteÄľnĂ© obleÄŤenie je dotrhanĂ©. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenĹľe zelenej. NieÄŤo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, Ĺľe kvapky zelenej krvi vedĂş do tunela, z ktorĂ©ho si sem vošiel. [[Vojdi naspäť do tunela->AlessanderEx]]Celou silou kopneš do dverĂ. Magická bariĂ©ra povolĂ, avšak hodĂ ĹĄa pár metrov dozadu. Udrieš si hlavu a na chvĂÄľu strácaš vedomie. KeÄŹ sa zobudĂš, zistĂš, Ĺľe ti niekto ukradol topánky. PrĂbeh to nijak neovplyvnĂ, ale budeš bosĂ. Ha! Na stÄşpoch nájdeš stopy po drápoch. PosteÄľnĂ© obleÄŤenie je dotrhanĂ©. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenĹľe zelenej. NieÄŤo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, Ĺľe kvapky zelenej krvi na podlahe. (if: $pohyb is true)[Pod tebou zaÄŤuješ vĹ•zgaĹĄ podlahu. UvoÄľnĂš zopár driev - ukáže sa, Ĺľe niekto vykopal poriadny tunel z domu. Bol to Alessander? [[Vojdi do tunelu->AlessanderExT]]] [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]Magická bariĂ©ra opadne, a ty sa dostávaš do Alessandrovho domu. Na stÄşpoch nájdeš stopy po drápoch. PosteÄľnĂ© obleÄŤenie je dotrhanĂ©. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenĹľe zelenej. NieÄŤo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, Ĺľe kvapky zelenej krvi na podlahe. [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]Schováš sa za blĂzku chatku. Po pár sekudnách zaznie vĂ˝buch. Starosta sa dobehne pozrieĹĄ na tĂş spúšť, ÄŤo si spĂ´sobil. Starosta: "Ste normálny? NiÄŤiĹĄ našim obÄŤanom dvere? TĂş škodu budete musieĹĄ zaplatiĹĄ!" (if: $artefaktS is true)["Ten artefakt, ÄŤo drĹľĂte, by mohol zaplatiĹĄ škody, ktorĂ© si spĂ´sobil." Starosta si bez opĂ˝tania berie od teba artefatk.(set: $artefaktS to false)] (if: $z250 is true)["TĂş zálohu, ÄŤo som vám dal, by som si s dovolenĂm vzal späť." Starosta si bez opĂ˝tania berie od teba 250 zlatĂ˝ch, ÄŤo ti pred tĂ˝m dal.(set: $z250 to false)] Na stÄşpoch nájdeš stopy po drápoch. PosteÄľnĂ© obleÄŤenie je dotrhanĂ©. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenĹľe zelenej. NieÄŤo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, Ĺľe kvapky zelenej krvi na podlahe. (if: $pohyb is true)[Pod tebou zaÄŤuješ vĹ•zgaĹĄ podlahu. UvoÄľnĂš zopár driev - ukáže sa, Ĺľe niekto vykopal poriadny tunel z domu. Bol to Alessander? [[Vojdi do tunelu->AlessanderExT]]] [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]Double-click this passage to edit it.Vonku vieš, Ĺľe by si mal nasledovaĹĄ zelenĂş krv. LenĹľe kde je? [[ChoÄŹ na pravĂş stranu domu->domP]] [[Chod na ÄľavĂş stranu domu->domL]] [[PokĂşs sa vyliezĹĄ na strechu->domS]]Magická bariĂ©ra opadne, a ty sa dostávaš do Alessandrovho domu. Tvoj artefakt sa však pri odomykanĂ rozpadol, a tebe zostal v ruke len prach.(set: $artefaktS to false) Na stÄşpoch nájdeš stopy po drápoch. PosteÄľnĂ© obleÄŤenie je dotrhanĂ©. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenĹľe zelenej. NieÄŤo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, Ĺľe kvapky zelenej krvi na podlahe. [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]V tuneli sa nachádzajĂş veÄľkĂ© zmutovanĂ© krysy, ktorĂ© na teba zaĂştoÄŤia. Po Ăşspešnom boji sa dostávaš cez tunel von. Tu nachádzaš stopy krvi. VedĂş do lesa. [[Nasleduj stopy->Les]]StopovanĂm sa dostávaš do lesa. Po nejakom ÄŤase natrafĂš na opustenĂş trpasliÄŤiu baĹu. Vojdeš do vnĂştra, ÄŤo inĂ© ti ostáva. V bani je mnoho krtko jašterĂc, ktorĂ© na teba ĂştoÄŤia. KeÄŹĹľe toto je len textová hra, nebudeme tu opisovaĹĄ boj. Na konci jednej chodby nájdeš provizorne spravenĂ© dvere z kapoty akĂ©hosi vozidla. Niekto, alebo nieÄŤo to tam dovielko. [[OtvoriĹĄ dvere->TrpV]] [[PozrieĹĄ sa ešte niekde inde->TrpI]] [[OddĂ˝chnuĹĄ si->Od]]StĂşpil si do hovna. Do šľaka! [[ChoÄŹ poza dom->domB]] [[Chod na ÄľavĂş stranu domu->domL]] [[PokĂşs sa vyliezĹĄ na strechu->domS]]NiÄŤ tu nie je. [[ChoÄŹ na pravĂş stranu domu->domP]] [[Chod poza dom->domB]] [[PokĂşs sa vyliezĹĄ na strechu->domS]]Pri pokuse vyliezĹĄ na strechu sa znej zdrbeš. Polovica Ĺľivota v prdeli. [[ChoÄŹ na pravĂş stranu domu->domP]] [[Chod na ÄľavĂş stranu domu->domL]] [[PokĂşs sa vyliezĹĄ na strechu jak debil->domS]]KoneÄŤne! Našiel si stopy krvi. VedĂş do lesa. [[Nasleduj stopy->Les]]Za dverami nájdeš veÄľkĂş zmutovanĂş vaÄŤicu, ktorá sa zobudĂ hneÄŹ ako otvorĂš dvere. Tá na teba sĂ˝pe, ale neĂştoÄŤĂ. Za Ĺou sa nachádza truhla. CĂtiš, Ĺľe ak sa priblĂĹľiš k truhle alebo vaÄŤici, zaĂştoÄŤĂ na vás. [[Nebojácne zaĂştoÄŤiĹĄ na vaÄŤicu!->TrpAtt]] [[Pomaly zatvoriĹĄ dvere, a pozrieĹĄ sa ešte niekde inde->TrpI]] (if: $zakradanie is true)[[[DĂ´veruješ vo svoje schopnosti zlodeja, a pokĂşsiš sa nenápadne obĂsĹĄ vaÄŤicu tak, aby na teba nezaĂştoÄŤila->TrpZ]]]Nájdeš nejakĂ˝ tunel nahor. PoÄŤuĹĄ odtiaÄľ však zvláštne hrozivĂ© dunenie. Si si istĂ˝, Ĺľe sa tam chceš ĂsĹĄ pozrieĹĄ? [[Ăno, som si istĂ˝, idem tam->TrpT]] [[Radšej nie, vrátim sa späť->TrpV]]OddĂ˝chol si si. Super! [[OtvoriĹĄ dvere->TrpV]] [[PozrieĹĄ sa ešte niekde inde->TrpI]] [[OddĂ˝chnuĹĄ si->Od2]]UĹľ si oddĂ˝chnutĂ˝. PrestaĹ mariĹĄ mĂ´j ÄŤas a rob ÄŤosi uĹľitoÄŤnĂ©! [[OtvoriĹĄ dvere->TrpV]] [[PozrieĹĄ sa ešte niekde inde->TrpI]]VaÄŤicu v ĹĄažšom boji porazĂš. MĹ•tva ležà na zemi. Máš koneÄŤne moĹľnosĹĄ sa dostaĹĄ k truhle.(set: $Honba1 to true) [[OtvoriĹĄ truhlu->TrpTrh]]Pomaly sa vykradneš do tiena, a poÄŤkáš, kĂ˝m vaÄŤica zaspĂ, obratne sa potom dostávaš k truhle. [[OtvoriĹĄ truhlu->TrpTrh]]Ako sa liepaš nahor, dunienie zosiluje. PodarĂ sa ti vyliezĹĄ tunelon nahor. Dunenie je len vietor, ktorĂ˝ cez šachtu fĂşka. V hornom tunely objavĂš malĂş dieru. Tá vedie do miestnosti s vaÄŤicou a truhlou. Keby sa cez Ĺu prepcháš, dokázal by si sa nepozorovane dostaĹĄ k truhle a pritom nezbudiĹĄ vaÄŤicu. [[PrepchaĹĄ sa dierou->TrpD]] [[Z nepochopiteÄľnĂ©ho dĂ´vodu ĂsĹĄ naspäť->TrpI]] V truhle sa nachádza elfskĂ˝ znak s neznámym symbolom. VedÄľa truhle na posteli je Alessandrov list ÄŤarodejovi, v ktorom ho prosĂ, aby mu urĂ˝chlene pomohol „s tou záleĹľitosĹĄou, o ktorej by sme nemali nikomu hovoriĹĄ.“ [[ZobraĹĄ list aj elfskĂ˝ znak a pomaly sa vytratiĹĄ->TrpEx]]Vojdeš do krÄŤmy. VidĂš v tmavom rohu vedÄľa nefunknÄŤnĂ©ho jukeboxu sedieĹĄ zvláštneho starĂ©ho pána. Vyzerá ako druid, ale cez biely plášť má prehodenĂş koĹľenĂş leteckĂş bundu. Pobafkáva si zo svojej fajky, a nemo na teba hÄľadĂ. [[Sadnúť si ku Gilvyrovi->Gilvyr1]] [[ZastaviĹĄ sa za krÄŤmárkou->KrÄŤmárka2]] [[OdĂsĹĄ z krÄŤmy->Von2]]Starosta sa na teba usmeje. "No ÄŤo? Ako to ide s mojou Ăşlohou?" (if: $Honba1 is true)[[["Dve beštie som uĹľ zabil"->Starosta21]]] (else:)[[["NiÄŤ som nezabil"->Starosta22]]] (if: $HonbaG is true)[[[Gilvyr mi povedal, Ĺľe by som tie beštie nemal zabĂjaĹĄ->Starosta23]]]Burk vyzerá mierne odlišne. Správa sa k tebe milo. Jeho Ăşsmev na tvári si pred tĂ˝m vĂ´bec nevidel. [["Našiel som Alessandra. Teda, iba jeho list. Vyzerá to, Ĺľe ho uniesli beštie."->BurkKara21]] [["Nie si nejakĂ˝ inĂ˝?->BurkKara22]]Sadáš si ku Gilvyrovi. Ten si potiahne z fajky, a prehovorĂ: "Hovoril mi o tebe starosta - vraj sa tu vypytuješ na akĂ©si beštie, a Alessandra. Vieš, sám sa snaĹľĂm zistiĹĄ, ÄŤo sa tu vlastne deje. Ale neĹľ ti poviem nieÄŤo ja, povedz mi ty, ÄŤo si zatiaÄľ zistil?" [["Ja ti niÄŤ nebudem hovoriĹĄ!"->Gilvyr2]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento list od Alessandra->Gilvyr4]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvaĹĄ - ak vieš nieÄŤo viac, okamĹľite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] (if: $charizma is true)[[["No, viete, ešte vás dobre nepoznám - nechcete mi predsajlen povedaĹĄ, na ÄŤo ste prišli vy?->Gilvyr6]]] [[Bez slov sa postav a odĂÄŹ->KrÄŤma2]]KrÄŤmárka sa na teba pozrie, a s vypätĂm všetkĂ˝ch sĂl sa pokĂşsi usmiaĹĄ. "ÄŚo ti dám?" [[VypĂtaĹĄ si pivo]] (if: $artefaktA is true)[[UkázaĹĄ krÄŤmárke artefakt: "Nevideli ste uĹľ nieÄŤo takĂ©to?"->KrÄŤmaArt]] [[OdĂsĹĄ od pultu->KrÄŤma2]]KrÄŤmárka ti naÄŤapuje svieĹľe pivo. Jaj, ako dobre padlo. (if: $artefaktA is true)[[UkázaĹĄ krÄŤmárke artefakt: "Nevideli ste uĹľ nieÄŤo takĂ©to?"->KrÄŤmaArt]] [[OdĂÄŹ od pultu->KrÄŤma2]]KrÄŤmárka sa zahÄľadĂ na zvláštny artefakt. "Matnä si vybavujem, Ĺľe niekto spomĂnal, Ĺľe na sever od osadlosti videl elfskĂ© ruiny mesta." Na chvĂÄľu sa odmlÄŤĂ a hÄľadĂ pred seba. Po pár sekundách sa otrasie. "ÄŚo som to hovorila? Aha, táto vec - nie, netušĂm ÄŤo by to mohlo byĹĄ, niÄŤ bližšie vám k tomu neviem povedaĹĄ." NervĂłzne chytĂ pohár do ruky a umĂ˝va ho.(set: $ruiny to true) [[OdĂsĹĄ od pultu->KrÄŤma2]]"Ach, tĂto mladĂ... rozmysli si to ešte. Bez mojej pomoci sa ÄŹaleko nedostaneš, to ti hovorĂm na rovinu." Gilvyr ti gestom naznaÄŤĂ, Ĺľe na teraz sa máš postaviĹĄ a ĂsĹĄ k pultu. [[ĂŤsĹĄ k pultu->KrÄŤmárka2]] "No to je zaujĂmavĂ©, akĂ˝si elfskĂ˝ nápis... neviem k tomu ale niÄŤ bližšie povedaĹĄ." [["A teraz mi povedzte nieÄŤo bližšie vy"->Gilvyr6]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento list od Alessandra->Gilvyr4]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvaĹĄ - ak vieš nieÄŤo viac, okamĹľite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] (if: $charizma is true)[[["No, viete, ešte vás dobre nepoznám - nechcete mi predsajlen povedaĹĄ, na ÄŤo ste prišli vy?->Gilvyr6]]] [[Bez slov sa postav a odĂÄŹ->KrÄŤma2]]Ukážeš Gilvyrovi list od Alessandra. "Och, áno. Pozri, o zvieratách viem, Ĺľe ich postihol akĂ˝si vĂrus. Ja tento vĂrus skĂşmam. SpĂ´sobuje u zvierat agresiu a rĂ´zne mutácie. Alessander mi pomáhal s vĂ˝skumom. Pomohol mi chytiĹĄ nakazenĂ©ho vlka, vÄŹaka ÄŤomu mĂ´Ĺľem ÄŤasom nájsĹĄ vakcĂnu. Obávam sa, Ĺľe Alessandra uniesli tieto beštie, keÄŹĹľe si tam našiel jeho list." [["Znamená to, Ĺľe je mĹ•tvy?"->Gilvyr7]] (if: $deadV is true)[[["Tieto beštie uĹľ nebudĂş nikoho unášaĹĄ - obe som ich zabil!"->Gilvyr8]]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za Ăşlohu vykinoĹľiĹĄ tieto bešite. Malo by ich byĹĄ dohromady päť->Gilvyr9]]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvaĹĄ - ak vieš nieÄŤo viac, okamĹľite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [[Bez slov sa postav a odĂÄŹ->KrÄŤma2]]"Ach, tĂto mladĂ... rozmysli si to ešte. Bez mojej pomoci sa ÄŹaleko nedostaneš, to ti hovorĂm na rovinu." Gilvyr ti gestom naznaÄŤĂ, Ĺľe na teraz sa máš postaviĹĄ a ĂsĹĄ k pultu. [[ĂŤsĹĄ k pultu->KrÄŤmárka2]] "No dobre. O zvieratách viem, Ĺľe ich postihol akĂ˝si vĂrus. Ja tento vĂrus skĂşmam. SpĂ´sobuje u zvierat agresiu a rĂ´zne mutácie." (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento list od Alessandra->Gilvyr4]]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za Ăşlohu vykinoĹľiĹĄ tieto bešite. Malo by ich byĹĄ dohromady päť->Gilvyr9]]] [[Bez slov sa postav a odĂÄŹ->KrÄŤma2]]Si na ulici v Swarempe. [[VydaĹĄ sa do krÄŤmy za Gilvyrom->KrÄŤma2]] [[VydaĹĄ sa za starostom Merokom->Starosta2]] [[ĂŤsĹĄ za Burkom->BurkKara2]] (if: $BurkKey is true or $GilvyrKey is true)[[[ĂŤsĹĄ do baĹľĂn nájsĹĄ Gilvyrovu chatrÄŤ->Bazina1]]] (if: $charizma is true or $ChatrcO is true)[[[VydaĹĄ sa do elfskĂ˝ch ruĂn->Ruiny0]]]Gilvyr sa postavĂ. "To vĂ´bec nemusĂ byĹĄ pravda! KĂ˝m ste nenašli telo, je šanca, Ĺľe Ĺľije!" UkÄľudnĂ sa, a sadne si. "Prepáč, ale Alessander bol mĂ´j dobrĂ˝ priateÄľ..." (if: $Honba1 is true)[[["Tieto beštie uĹľ nebudĂş nikoho unášaĹĄ - obe som ich zabil!"->Gilvyr8]]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za Ăşlohu vykinoĹľiĹĄ tieto bešite. Malo by ich byĹĄ dohromady päť->Gilvyr9]]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvaĹĄ - ak vieš nieÄŤo viac, okamĹľite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["ÄŽakujem, to je všetko, ÄŤo som potreboval vedieĹĄ->GilvyrP]]Gilvyr sa rozzĂşri. "Ako si to mohol spraviĹĄ? Tieto beštie musĂm vylieÄŤiĹĄ, nie zabĂĹĄ! Ĺ˝iadne beštie uĹľ nemĂ´Ĺľeš zabiĹĄ. Rozumieš? NemĂ´Ĺľeš!!!"(set: $Gminus2 to true) [["Znamená to, Ĺľe je Alessander je mĹ•tvy?"->Gilvyr7]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za Ăşlohu vykinoĹľiĹĄ tieto bešite. Malo by ich byĹĄ dohromady päť->Gilvyr9]]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvaĹĄ - ak vieš nieÄŤo viac, okamĹľite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["ÄŽakujem, to je všetko, ÄŤo som potreboval vedieĹĄ->GilvyrP]]Gilvyr sa nadĂ˝chne. "ZabĂjanie beštiĂ nie je cesta. TĂ˝mto niÄŤ nevyriešiš. ProsĂm ĹĄa, sľúb mi, Ĺľe tieto zvery nebudeš zabĂjaĹĄ." (if: $Honba1 is true)[[["No, ako to povedaĹĄ... dve beštie som uĹľ trocha tak... zabil"->Gilvyr8]]] (else:)[[["Ăno, sÄľubujem"->Gilvyr10]]] [["Toto nemĂ´Ĺľem sľúbiĹĄ"->Gilvyr11]]"ÄŽakujem, cenĂm si to!" (set: $HonbaG to true) (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvaĹĄ - ak vieš nieÄŤo viac, okamĹľite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["ÄŽakujem, to je všetko, ÄŤo som potreboval vedieĹĄ->GilvyrP]]Gilvyr sa na teba zamraÄŤĂ. (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvaĹĄ - ak vieš nieÄŤo viac, okamĹľite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["ÄŽakujem, to je všetko, ÄŤo som potreboval vedieĹĄ->GilvyrP]]Ako sa chceš postaviĹĄ, Gilvyr ĹĄa chytĂ za rukáv. (if: $choicePopsi is true)["VidĂm, Ĺľe máš zdravĂ© mláďa psa. Mohol by som ĹĄa poprosiĹĄ, aby si mi ho daroval? Potrebujem nenakazenĂ© zviera z tejto oblasti, pretoĹľe mĂ´Ĺľe byĹĄ kľúčom k nájdeniu vakcĂny. Dám ti za neho kľúč od mojej chatrÄŤe, ak by si chcel si pozrieĹĄ mĂ´j vĂ˝skum. Len ĹĄa prosĂm - nechoÄŹ do pivnice. SĂş tam moje sĂşkromnĂ© veci." [[Daj mu psa->GilvyrPyes]] [[Psa mu nedávaj->GilvyrPno]]] (else:)[VzápätĂ ĹĄa ale pustĂ. "NiÄŤ, mal som len takĂ˝ pocit, Ĺľe by si mohol maĹĄ nejakĂ© zviera." [[OdĂÄŹ od stola->KrÄŤma2]]]"ÄŽakujem, ÄŹakujem, veÄľmi si to vážim!" Gilvyr ti podáva kľúče od jeho chatrÄŤe v moÄŤiaroch. Berie si psa - džà ho ako nejakĂ˝ vedeckĂ˝ exponát, a nie ako ĹľivĂ© zviera. Rozmýšľaš, ÄŤi si sa rozhodol správne - ale Gilvyr uĹľ stojĂ vo dverách a odchádza z krÄŤmy.(set: $choicePopsi to false)(set: $GilvyrKey to true)(set: $PopsiGilvyr to true) [[OdĂÄŹ od stola->KrÄŤma2]] Gilvyr sa zamraÄŤĂ. "Ĺ koda, moĹľnoĹľe to bude kľúčovĂ© pre boj s tĂ˝mto vĂrusom." Gilvyr sa postavĂ, a odchádza sklamanĂ˝ z krÄŤmy. Rozmýšľaš, ÄŤi si sa rozhodol správne.(set: $choicePopsi to true)(set: $GilvyrKey to false)(set: $PopsiGilvyr to false) [[OdĂÄŹ od stola->KrÄŤma2]] Ste späť v osade. Cestou na vás natrafĂ Denholm, jeden štangmasta. Povie vám, Ĺľe v krÄŤme vás oÄŤakáva Gilvyr - miestny druid. DopoÄŤul sa, Ĺľe sa vypytujete vo Swarempe na beštie. Vraj vám k tomu bude vedieĹĄ povedaĹĄ viac. [[VydaĹĄ sa do krÄŤmy za Gilvyrom->KrÄŤma2]] [[VydaĹĄ sa za starostom Merokom->Starosta2]] [[ĂŤsĹĄ za Burkom->BurkKara2]]Pomaly zostĂşpiš do tiena do rohu miestnosti. VaÄŤica spĂ. Obratne sa dostávaš k truhle. [[OtvoriĹĄ truhlu->TrpTrh]](set: $artefaktA to true)(set: $listA to true)KeÄŹ vyjdeš z chodby, cestu ti skrĂĹľi zmutovanĂ˝ vlkodál. Je dlhĂ˝ tri metre, a hrozivo škerĂ na teba svoje tesáky. (if: $Honba1 is true)[Vlkodál sa obhliadne za teba, a všimne si mĹ•tvu vaÄŤicu. StrašnĂ˝m hlasom zavije, a okamĹľite na teba zaĂştoÄŤĂ. [[PoraziĹĄ vlkodála->TrpExD]]] (else:)[ [[ZaĂştoÄŤiĹĄ na to monštrum->TrpExD2]] [[SchovaĹĄ zbrane a pokĂşsiĹĄ sa vlkodála pomaly obĂsĹĄ->TrpEXL]]]ZaĂştoÄŤĂš na vlkodála. MyslĂm, Ĺľe táto baĹa je dostatoÄŤne vyÄŤistená od škodcov. Zabil si 2 z 5 beštiĂ. [[VrátiĹĄ sa do Swarempu->Von2 Intro]] Vlkodál ešte poslednĂ˝ krát zavrÄŤĂ, a preskoÄŤĂ ĹĄa. UteÄŤie do izby, kde sa obĂjme s vaÄŤicou. [[VrátiĹĄ sa do Swarempu->Von2 Intro]] ZaĂştoÄŤĂš na vlkodála. Do boja sa pridá aj VaÄŤica. MusĂš oboch poraziĹĄ. MyslĂm, Ĺľe táto baĹa je dostatoÄŤne vyÄŤistená od škodcov. Zabil si 2 z 5 beštiĂ.(set: $Honba1 to true) [[VrátiĹĄ sa do Swarempu->Von2 Intro]] "VynikajĂşco."(set: $Starosta1 to true) "VidĂm, Ĺľe je na teba spoÄľah. Zober si tento kľúč - je to jedna chatrÄŤ v moÄŤiaroch, kde zaruÄŤene sĂdli jedno z monštier. PocestnĂ˝ ho tam videli v noci." Starosta ti dá kľúč k starej chatrÄŤi v moÄŤariskách.(set: $GilvyrKey to true) (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt->Starosta31]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko ÄŤo som chcel." OdĂsĹĄ od starostu->Von2]] "Tak treba sa viac snaĹľiĹĄ." (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt->Starosta31]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko ÄŤo som chcel." OdĂsĹĄ od starostu->Von2]] "Ach, Gilvyr, ten starĂ˝ ÄŤarodejnĂk... treba si na neho dávaĹĄ pozor. Netreba veriĹĄ všetkĂ©mu, ÄŤo ten starĂ˝ kmár povie. BlĂşzni o akomsi lieku... ten ale beštie z dediny nevyĹľenie!" (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt->Starosta31]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko ÄŤo som chcel." OdĂsĹĄ od starostu->Von2]] "PeknĂ©. Ale netušĂm, ÄŤo to je. MoĹľnoĹľe Samuel bude o tom vedieĹĄ viac?" (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko ÄŤo som chcel." OdĂsĹĄ od starostu->Von2]] "Chudák Alessander. HovorĂm, ten mág-or nám len strpÄŤuje Ĺľivot. Treba tie beštie ÄŤĂm skĂ´r vykinoĹľiĹĄ." (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasliÄŤej bani tento artefakt->Starosta31]]] [["To je všetko ÄŤo som chcel." OdĂsĹĄ od starostu->Von2]] "Tak to je smutná správa. Ale ÄŤo, treba ĹľiĹĄ ÄŹalej." Usmeje sa na teba Burk. ÄŚo táto reakcia má znamenaĹĄ, hovorĂš si. [["Nie si nejakĂ˝ inĂ˝?->BurkKara22]] (if: $charizma is true)[[["To je veÄľmi divná reakcia od teba. VeÄŹ je to tvoj priateÄľ!"->BurkKara24]]] (if: $sila is true)[[["PoÄŤĂşvaj ma sem! TakĂş tu jebnem, ak mi okamĹľite nepovieš, ÄŤo sa s tebou deje!"->BurkKara24]]] (if: $BurkC is true)[[["PoÄŤĂşvaj, Burk, celĂ© to ÄŤo sa deje v dedine je divnĂ©. Gilvyr je tajnostkár, ty si sa Ăşplne zmenil, ako by si to nebol ani ty.->BurkKara24]]] [[OtoÄŤĂš sa na päte a odĂdeš->Von2]] "Ja? Nieee." Zagúľa oÄŤami. "MoĹľno si si všimol, Ĺľe ma Kira ostrihala." [["Našiel som Alessandra. Teda, iba jeho list. Vyzerá to, Ĺľe ho uniesli beštie."->BurkKara21]] (if: $zakrádanie is true)[[["Ale ty máš dlhšie vlasy! Neklam ma!->BurkKara24]]] (if: $charizma is true)[[["To je veÄľmi divná reakcia od teba. VeÄŹ je to tvoj priateÄľ!"->BurkKara24]]] (if: $sila is true)[[["PoÄŤĂşvaj ma sem! TakĂş tu jebnem, ak mi okamĹľite nepovieš, ÄŤo sa s tebou deje!"->BurkKara24]]] (if: $BurkC is true)[[["PoÄŤĂşvaj, Burk, celĂ© to ÄŤo sa deje v dedine je divnĂ©. Gilvyr je tajnostkár, ty si sa Ăşplne zmenil, ako by si to nebol ani ty.->BurkKara24]]] [[OtoÄŤĂš sa na päte a odĂdeš->Von2]] Burk sa koneÄŤne prizná. "Dobre... pozri sa. Nie som tĂ˝m, za koho sa vydávam. Je pre mĹa nebezpeÄŤnĂ© povedaĹĄ ti viac. Ver mi. ChvĂÄľu som bol uväznenĂ˝ v Gilvyrovej chatrÄŤi v pivnici. Cez Ĺu sa dá do domu dostaĹĄ - nad jej vchodom zvonka je však zaparkovanĂ˝ vysokozdviĹľnĂ˝ vozĂk, ktorĂ˝ sa musĂ odtlaÄŤiĹĄ. Ak chceš vedieĹĄ viac, musĂš tam ĂsĹĄ."(set: $BurkKey to true) [[PoÄŹakuješ sa a odĂdeš->Von2]] V baĹľinách narazĂš na zmutovanĂ©ho jeleĹa. Toto bude ÄŹalšia beštia, ktorĂş mĂ´Ĺľeš zabiĹĄ. [[ZabiĹĄ beštiu->Bazina2]] [[ObĂšť beštiu v bezpeÄŤnej vzdialenosti->Bazina3]]JeleĹa si dodrbal jak sirotu. Máš ÄŹalľà kus beštie do svojej zbierky.(set: $Honba3 to true) [[PokraÄŤovaĹĄ do chatrÄŤe->BazinaG]] [[VrátiĹĄ sa späť->Von2]]Ăšspešne sa ti podarilo jeleĹovi vyhnúť. Ten mmajestátne odskáče do mlhy. [[PokraÄŤovaĹĄ do chatrÄŤe->BazinaG]] [[VrátiĹĄ sa späť->Von2]]Dostal si sa k chatrÄŤi. Je to bĂ˝valĂ˝ rádiovĂ˝ vysielaÄŤ, okolo ktorĂ©ho je postavená provizĂłrna budova. Je však oÄŤividne dobre uzamknutá. Dvere chatrÄŤe sĂş zamknutĂ© a zámok sa nedá vypáčiĹĄ. [[PreskĂşmaĹĄ dvere->ChatrcD]] [[OtoÄŤiĹĄ sa a odĂsĹĄ do Swarempu->Von2]] (if: $BurkKey is true)[[[Nájdi vozĂk a odtlaÄŤ ho, aby si sa dostal dnu, ako ti opĂsal Burk->ChatrcBurkI]]] (if: $GilvyrKey is true)[[[Odomknúť pomocou kľúča->ChatrcKeyI]]]Ruiny elfskĂ©ho mesta nájdeš na severe od osady. Vo väčšine ruĂn nájdeš len rĂ´zne predmety, rĂ´znych protivnĂkov. V jednej budove natrafĂš aj na zmutovanĂ©ho obrieho vtáka na dvoch nohách. [[ZaĂştoÄŤiĹĄ na vtáka->Vtak]] [[NechaĹĄ vtáka vtákom a pokraÄŤovaĹĄ hlbšie do mesta->Ruiny1]]Dostal si sa do interiĂ©ru. V chatrÄŤi sĂş rĂ´zne vedeckĂ© rozbehnutĂ© experimenty, prevaĹľne lekárske. Pri prehÄľadávanĂ poznámok a stolu nájdeš podozrivĂ˝ Ăşlomok zelenĂ©ho kryštálu. Vyzerá to, ako zelenĂ˝ scarlet. Zdola poÄŤuješ vrÄŤanie.(set: $odomknute to true) [[ĂŤsĹĄ dole do pivnice->ChatrcBurkI]] [[UĹľ si zistil dosĹĄ. ĂŤsĹĄ von pred chatrÄŤ->BazinaG2]] (if: $magia is true)[[[Pozri sa bližšie na poznámky->Poznamky]]]Na dverách nájdeš elfskĂ˝ znak, podobnĂ˝ tomu na artefakte. Nájdete tam vyritĂ˝ symbol mesta a elfov a lesa - vyzerá to ako mapa.(set: $ChatrcO to true) (if: $ElfEnd is false)[MoĹľno by stálo za to preskĂşmaĹĄ elfskĂ© ruiny [[ĂŤsĹĄ do ruĂn elfskĂ©ho mesta->Ruiny0]]] [[OdstĂşpiĹĄ od dverĂ->BazinaG]]Dostal si sa do pivnice Gilvyrovej chatrÄŤe.(set: $odomknute to true) (if: $Honba4 is false)[V pivnici za dverami poÄŤuĹĄ vrÄŤanie. KeÄŹ ich otvorĂš, je tam o nohu pripĂştanĂ˝ zmutovanĂ˝ menšà rosomák. Za nĂm je telo prikrytĂ© plachtou. (if: $charizma is true)[[[UpokojiĹĄ zviera->RosomakEasy]]] (if: $sila is true)[[[ZastrašiĹĄ zviera->RosomakHard]]] [[K telu sa potrebuješ dostaĹĄ. ZaĂştoÄŤiĹĄ na zviera->RosomakDead]]] [[ĂŤsĹĄ nahor do chatrÄŤe->ChatrcKeyI]] [[UĹľ si zistil dosĹĄ. ĂŤsĹĄ von pred chatrÄŤ->BazinaG2]]StojĂš pred chatrÄŤou. [[PreskĂşmaĹĄ dvere->ChatrcD]] [[OtoÄŤiĹĄ sa a odĂsĹĄ do Swarempu->Von2]] (if: $ElfEnd is false and $ChatrcO is true)[[[ĂŤsĹĄ do ruĂn elfskĂ©ho mesta->Ruiny0]]]Po preskĂşmanĂ poznámok pochopĂš, Ĺľe Äľudia sa kvĂ´li zvláštnym okolnostiam, akoby mutáciam, menia na beštie. V poznámkach nájdeš správu o tom, ako by zelenĂ˝ scarlet mohol tento proces zvrátiĹĄ.(set: $poznamky to true) [[PoloĹľiĹĄ poznámky na stĂ´l->ChatrcKeyI]]Rosomáka upokojĂš svojim kÄľudnĂ˝m hlasom. Ten sa schĂşli do klbka v rohu. [[PreskĂşmaj mĹ•tve telo->Body]]Rosomáka zastrašĂš na toÄľko, Ĺľe vyletĂ von z miesnosti a trieli von. Bohvie, ÄŤi ho niekedy ešte uvidĂš. [[PreskĂşmaj mĹ•tve telo->Body]]Rosomáka v pohode zabiješ, je to malĂ© zviera.(set: $Honba4 to true) [[PreskĂşmaj mĹ•tve telo->Body]] Je to mĹ•tvy Burk, u ktorĂ©ho zaÄŤala mutácia. Kto je ale ten Burk, ktorĂ˝ je v dedine?(set: $BodyBurk to true) [[ĂŤsĹĄ nahor do chatrÄŤe->ChatrcKeyI]] [[UĹľ si zistil dosĹĄ. ĂŤsĹĄ von pred chatrÄŤ->BazinaG2]]Je to ĹĄaĹľkĂ˝ boj, ale vtáka si zabil.(set: $Honba5 to true) [[PokraÄŤovaĹĄ hlbšie do mesta->Ruiny1]]NatrafĂš na zniÄŤenĂş vlakovĂş stanicu. Pred vchodom do vlakovej stanice sĂş veÄľkĂ© elfskĂ© vráta, ktorĂ© sĂş uzamknutĂ©. Odomknúť sa dajĂş len špeciálnym kľúčom - elfskĂ˝m znakom. (if: $artefaktS is true or $artefaktA is true)[[Odomknúť elfskĂ˝m znakom->Ruiny2]] [[VrátiĹĄ sa do Swarempu->Von2]]KeÄŹ vojdeš do vnĂştra, hneÄŹ ĹĄa zastavĂ stráž. PĂ˝ta sa ĹĄa, odkiaÄľ znak máš. (if: $artefaktS is true)[[[Znak som kĂşpil od jednĂ©ho obchodnĂka v Swarempe.->RuinyIn]]] (if: $artefaktA is true)[[[Znak som našiel v trpasliÄŤej bani.->RuinyIn]]]Stráž na teba neveriacky ĹľmĂşri, ale pustĂ ĹĄa dnu. V ruinách vlakovej stanice je malá elfská usadlosĹĄ. Väčšina Elfov bĂ˝va vo vlakovĂ˝ch vozĹoch. Je to malĂ© spoloÄŤenstvo osadlikov, ktorĂ sa odrezali pred nástrahami vonkajšieho sveta, a v bezpeÄŤĂ komunity preĹľĂvajĂş. SĂş tu len dve postavy, ktorĂ© sa s tebou budĂş rozprávaĹĄ - starosta Sygir a lovec Sherok. [[ĂŤsĹĄ za starostom->Sygir1]] (if: $SherokGet is false)[[[ĂŤsĹĄ za lovcom->Sherok1]]]Starosta Sygira sa ĹĄa znova opĂ˝ta, odkiaÄľ máš ten znak. Povie ti, Ĺľe ho dali iba trom Äľudom - Gilvyrovi, Alessandrovi, a obchodnĂkovi Samuelovi. Boli to jedinĂ˝ traja Äľudia, ktorĂ mali povolenie vstĂşpiĹĄ do ich usadlosti. So Samuelom obchodovali, avšak ten uĹľ dva týždne u nich nebol. Gilvyr pomáhal lieÄŤiĹĄ ich chorĂ˝ch a zranenĂ˝ch. Alessander bol ÄŤlovek, ktorĂ˝ ÄŤasto navštevoval Sheroka - lovca. (set: $Sygir to true) [[SpĂ˝taĹĄ sa ho na zvery->SygirZ]] [[SpĂ˝taĹĄ sa ho na Alessandrovo zmiznutie->SigyrA]] [[OdĂsĹĄ od starostu->RuinyIn2]]Sherok je statnĂ˝ lovec. Cez pleco má prehodenĂş loveckĂş pušku.(set: $Sherok to true) (if: $choicePopsi is true)[Všimne si Popsiho, ktorĂ©ho máš so sebou. Usmeje sa na neho, pes mu oblĂĹľe ruku.] [[SpĂ˝taĹĄ sa, ÄŤi nevie nieÄŤo o Alessandrovi->SherokA]] (if: $choicePopsi is true)[[[PonĂşknete Sherokovi, ÄŤi si nechce adoptovaĹĄ Popsiho->SherokP]]] [[OdĂsĹĄ od Sheroka->RuinyIn2]]OhÄľadom zvierat ti potvrdĂ, Ĺľe najmä v lese natrafili na zvláštne tvory, ktorĂ© sa tam objavili pred pár týždĹami. [[SpĂ˝taĹĄ sa ho na Alessandrovo zmiznutie->SigyrA]] [[OdĂsĹĄ od starostu->RuinyIn2]]"Alessander je dobrĂ˝ priateÄľ Sheroka - choÄŹ za nĂm, ten ti bude vedieĹĄ k nemu povedaĹĄ viac." [[SpĂ˝taĹĄ sa ho na zvery->SygirZ]] (if: $SherokGet is false)[[[ĂŤsĹĄ za lovcom Sherokom->Sherok1]]] [[OdĂsĹĄ od starostu->RuinyIn2]]SĂş tu len dve postavy, ktorĂ© sa s tebou budĂş rozprávaĹĄ - starosta Sygir a lovec Sherok. [[ĂŤsĹĄ za starostom->Sygir1]] (if: $SherokGet is false)[[[ĂŤsĹĄ za lovcom->Sherok1]]] (if: $Sherok is true and $Sigyr is true)[[[ĂŤst naspäť do Swarempu->Von3]]] (else:)[[[ĂŤst naspäť do Swarempu->Von2]]]"Alessander bol mĂ´j známi od detstva - keÄŹ som sa ako dieĹĄa hral v lese, napadla ma svorka vlkov. Zachránil ma vtedy Alessander, ktorĂ˝ bol v lese na drevo. (if: $listA is true)[[[PovedaĹĄ mu o Alessandrovom liste->SherokB]]] [[PonĂşknete Sherokovi, ÄŤi si nechce adoptovaĹĄ Popsiho->SherokP]]Sherok sa okamĹľite so psom skamaráti. Dá ti svoj luk, ktorĂ˝ má odloĹľenĂ˝ v chatrÄŤi a prisľúbi, Ĺľe ti bude nápomocnĂ˝. (set: $SherokPopsi to true) [[SpĂ˝taĹĄ sa, ÄŤi nevie nieÄŤo o Alessandrovi->SherokA]] [[OdĂsĹĄ od Sheroka->RuinyIn2]]Sheroka to znepokojĂ. RozhovorĂ sa o Alessandrovi: "Pred 3 dĹami, keÄŹ bol v noci na love, všimol som si v lese zranenĂ©ho Alessandra. Alessandro beĹľal domov. Ĺ iel som za nĂm domov zistiĹĄ, ÄŤo sa deje. Vbehol som do domu, a videl, ako sa Alessander menĂ na zviera. ZaÄŤali mu rásĹĄ drápy a menil sa na nieÄŤo, ÄŤo pripomĂnalo vlka. Nevedel som, ÄŤo s nĂm. Preto som pouĹľil ochrannĂ© zaklĂnadlo, ktorĂ˝m som uzamkol vchod do jeho chatrÄŤe. Vraj je to choroba zvierat, ktorá ho posadla. Gilvyr ma ale ubezpeÄŤil, Ĺľe hÄľadá na tĂşto chorobu liek."(set: $BodyAless to true) (if: $poznamky is true)[[[PovedaĹĄ mu o poznámkach, ktorĂ© si našiel u Gilvyra->SherokG]]] (if: $Honba1 is true)[[[Ajaj - tak ten vlkodál, ktorĂ©ho si zabil, bol Alessander?->SherokOut]]] (if: $choicePopsi is true)[[[PonĂşknete Sherokovi, ÄŤi si nechce adoptovaĹĄ Popsiho->SherokP]]] [[OdĂsĹĄ od Sheroka->RuinyIn2]]"Tak to Gilvyr za to mĂ´Ĺľe? Ten starĂ˝ podliak. Ak by si potreboval pomĂ´cĹĄ zniÄŤiĹĄ toho ÄŤarodeja, rád ti prĂdem pomĂ´cĹĄ." (set: $SherokHelp to true) (if: $Honba1 is true)[[[Ajaj - tak ten vlkodál, ktorĂ©ho si zabil, bol Alessander?->SherokOut]]] (if: $choicePopsi is true)[[[PonĂşknete Sherokovi, ÄŤi si nechce adoptovaĹĄ Popsiho->SherokP]]] [[OdĂsĹĄ od Sheroka->RuinyIn2]]"ÄŚoĹľe? Ako si mohol?! OdĂÄŹ odtiaÄľto, nech ĹĄa uĹľ nevidĂm!"(set: $SherokGet to true) [[OdĂsĹĄ od Sheroka->RuinyIn2]]KeÄŹ prĂdeš naspäť do osady, okamĹľite sa za tebou zastavĂ starosta Merok. "Tak ako? Zabil si všetky beštie?" (if: $Honba1 is true and $Honba3 is true and $Honba4 is true and $Honba5 is true)[[[Ăno, všetky beštie som vykinoĹľil->HonbaEnd]]] (else:)[ [[Nie, ešte som ich nezabil všetky->Von3A]] [[Ĺ˝iadne beštie uĹľ nebudem zabĂjaĹĄ!->Von3B]]]"VynikajĂşco, vynikajĂşco. Tu je tvoja odmena. Máš pre mĹa ešte nejakĂ© informácie ohÄľadom tohoto problĂ©mu?"(set: $HonbaSuc to true) (if: $odomknute is true)[[["V Gilvyrovej chatrÄŤi som našiel zelenĂ˝ scarlet."->Merok1]]] (if: $poznámky is true)[[["PodÄľa poznámok, ktorĂ© som našiel, sa snažà Gilvyr nájsĹĄ liek na vĂrus."->Merok2]]] [[Nie, niÄŤ viacej vám neviem povedaĹĄ->MerokOut]]"Tak to by si sa mal viac snaĹľiĹĄ. Máš pre mĹa ešte nejakĂ© informácie ohÄľadom tohoto problĂ©mu?" (if: $odomknute is true)[[["V Gilvyrovej chatrÄŤi som našiel zelenĂ˝ scarlet."->Merok1]]] (if: $poznámky is true)[[["PodÄľa poznámok, ktorĂ© som našiel, sa snažà Gilvyr nájsĹĄ liek na vĂrus."->Merok2]]] [[Nie, niÄŤ viacej vám neviem povedaĹĄ->MerokOut]]"Mal som vedieĹĄ, Ĺľe s tebou budĂş len problĂ©my. Máš pre mĹa ešte nejakĂ© informácie ohÄľadom tohoto problĂ©mu?" (if: $odomknute is true)[[["V Gilvyrovej chatrÄŤi som našiel zelenĂ˝ scarlet."->Merok1]]] (if: $poznámky is true)[[["PodÄľa poznámok, ktorĂ© som našiel, sa snažà Gilvyr nájsĹĄ liek na vĂrus."->Merok2]]] [[Nie, niÄŤ viacej vám neviem povedaĹĄ->MerokOut]]"ZelenĂ˝ scarlet hovorĂš? Tak to musel byĹĄ Gilvyr, kto vytvára tie beštie. MusĂš ho nájsĹĄ, a zlikvidovaĹĄ. Niekde sa ukryl." (if: $poznámky is true)[[["PodÄľa poznámok, ktorĂ© som našiel, sa snažà Gilvyr nájsĹĄ liek na vĂrus."->Merok2]]] [["Dobre, pĂ´jdem ho nájsĹĄ"->MerokOut]]"Gilvyr a hÄľadaĹĄ liek? NeverĂm tĂ. Si s tĂ˝m ÄŤarodejom spolÄŤenĂ˝. Zmizni mi z oÄŤĂ ty zradca!" [[Zmiznúť mu z oÄŤĂ->MerokDe]]Pokúšaš sa nájsĹĄ Gilvyra. PrehÄľadávaš Swaremp. Nájdeš ho v starej pumpe. [[VojsĹĄ do vnĂştra->Pumpa]]KeÄŹ starosta odĂde, zaÄŤuješ divnĂ© kvĂlenie. Niekto sa na blĂzko snažà s tebou magicky spojiĹĄ. KvĂlenie ide zo starej pumpy. [[VojsĹĄ do vnĂştra->Pumpa]]Vo vnĂştri nájdeš Gilvyra. Ten ĹĄa prosĂ, nech no neprezradĂš. Merokovi podÄľa neho preskoÄŤilo, a snažà sa ho zabiĹĄ. (if: $BodyBurk is true)[[["Vo vašej chatrÄŤi som našiel mĹ•tve telo Alessandra - ako mi to vysvetlĂte?!"->GilvyrExpl]]] (if: $BodyAless is true)[[["Sherok mi povedal pravdu o Alessandrovi - to vy mĂ´Ĺľete za jeho premenu, Ĺľe?"->GilvyrExpl]]] (if: $BodyBurk is false and $BodyAless is false)[[[Vonku zaÄŤuješ kroky. Niekto sa blĂĹľi->Konfr]]]Gilvyr si vzdychne, a rozhovorĂ sa: "ZelenĂ˝ scarlet som našiel v trpasliÄŤej bani, keÄŹ som tam raz hÄľadal lieÄŤivĂ© huby. NeskĂ´r som zistil, Ĺľe v scarlete sa nachádza neznáma látka, ktorá urĂ˝chÄľuje regeneráciu. NajskĂ´r som robil pokusy na rĂ´znych zveroch - jeleĹovi, vlkovi, vtákoch. KeÄŹ sa ukázalo, Ĺľe regenerácia prebieha Ăşspešne, rozhodol som sa, Ĺľe budem látkou lieÄŤiĹĄ aj ÄľudĂ. Ako prvĂ˝ prišiel Samuelov syn Chasos, ktorĂ˝ si zlomil ruku. Po aplikovanĂ látky sa mu ruka uzdravela. Dokonca ju mal oveÄľa silnejšiu ako pred tĂ˝m - mutácia spĂ´sobila, Ĺľe jeho ruka bola zvieracia, bola silnejšia a odolnejšia. Ä˝udia potom od neho Ĺľiadali, aby im tĂşto látku aplikoval - jeden potreboval maĹĄ silnĂ˝ chrbát, ÄŹalšà silnĂ© nohy. Ja som ich od toho odhováral, avšak Äľudia boli neoblomnĂ. ÄŚasom sa však zaÄŤala mutácia vymykaĹĄ spod kontroly - zo Samuelovho syna sa zaÄŤalo stávaĹĄ zviera - rosomák. Chasosa som dokázal ešte chytiĹĄ a zavrieĹĄ k sebe domov - ostatnĂ však po zmene zaÄŤali napádaĹĄ ostatnĂ˝ch obyvateÄľov a unikli do lesa, a svojĂmi mutáciami nakazili ostatnĂ© zvery. Zistil som, Ĺľe látka pĂ´sobĂ opaÄŤnĂ˝m účinkom na zveri - ÄŤasom sa z nich stanĂş Äľudia. JednĂ˝m z mála ÄľudĂ, ktorĂ˝ v osade neboli poznaÄŤenĂ˝ látkou, bol starosta Merok. S nĂm som sa dohodol, Ĺľe musĂme problĂ©m vyriešiĹĄ skĂ´r, ako na to prĂdu vojaci z Rebirthu, ktorĂ˝ by vzniknutĂ˝ problĂ©m riešili vyhÄľadenĂm celej osady. Preto sme sa rozhodli pĂ´vodnĂ˝ch obyvateÄľov nahradiĹĄ novĂ˝mi ÄľuÄŹmi, vytvorenĂ˝mi zo zvierat. Merok ale ÄŤasom chcel, aby všetci zmutovanĂ˝ pĂ´vodnĂ obyvatelia boli vyhubenĂ. Ja ale verĂm, Ĺľe skĂşmanĂm mĂ´Ĺľem veci ešte zvrátiĹĄ späť." [[Vonku zaÄŤuješ kroky. Niekto sa blĂĹľi->Konfr]]Vonku sa nachádza Merok s obyvateÄľmi osady, bĂ˝valĂ˝mi zvermi, ktorĂ sĂş ozbrojenĂ˝. "PutovateÄľ... takĹľe si našiel Gilvyra. Pozri, neviem ÄŤo ti ten starĂ˝ ÄŤadoej navyprával, ale mal dosĹĄ ÄŤasu na vyriešenie problĂ©mu. ProsĂm ĹĄa, pomĂ´Ĺľ mi sa Gilvyra zbaviĹĄ." (if: $Honba1 is true and $Honba3 is true and $Honba4 is true and $Honba5 is true)["Gilvyr, neviem ÄŤi ti to tento pocestnĂ˝ povedal, ale uĹľ nemáš koho vylieÄŤiĹĄ - všetkĂ˝ch pĂ´vodnĂ˝ch obyvateÄľov zabil." [[Gilvyr sa rozzĂşri, a zaĂştoÄŤĂ na teba->GilvyrATT]]] (else:)[ [[Postav sa na stranu Gilvyra, a zaĂştoÄŤ na Meroka->MerokATT]] [[Postav sa na stranu Meroka, a zaĂştoÄŤ na Gilvyra->GilvyrATT]] [["Nikoho nebudem zabĂjaĹĄ. Vyriešte si ten problĂ©m medzi sebou. Ja idem preÄŤ."->AllATT]] (if: $charizma is true)[[[PouĹľiĹĄ charizmu a skĂşsiĹĄ sa vykecaĹĄ, aby si na nikoho neĂştoÄŤil->NoATT]]]]S obyvateÄľmi osady zaĂştoÄŤĂte na Gilvyra. Na jeho stranu sa zapoja všetky beštie, ktorĂ© si nevykinoĹľil, prĂpadne aj inĂ© zmutovanĂ© zveri. (if: $SherokHelp is true and $SherokGet is false)[Traja elfskĂ˝ lovci vrátane Sheroka sa pripoja na vašu stranu.] [[Rozuzlenie->EndMerok]]S Gilvyrom zaĂştoÄŤĂte na obyvateÄľov a starostu. Ak ste dali psa Popsiho Sherokovi, traja elfskĂ˝ lovci sa pripoja na vašu stranu. (if: $SherokPopsi is true and $SherokGet is false)[Traja elfskĂ˝ lovci vrátane Sheroka sa pripoja na vašu stranu.] [[Rozuzlenie->EndGilvyr]]Merok ani Gilvyr nechcĂş nechaĹĄ svedkov, ktorĂ by mohli privolaĹĄ vojakov Rebirthu: zaĂştoÄŤia na teba. MusĂš poraziĹĄ všetkĂ˝ch. Na pomoc ti prĂdu zveri z lesa. [[Rozuzlenie->EndAll]]Dokážeš ich presvedÄŤiĹĄ, Ĺľe ti nestojĂ za to zapodievaĹĄ sa touto zvrátenou osadou. Videl si aĹľ prĂliš veÄľa svinstva a klamstiev, ktorĂ© by si najradšej okamĹľite zabudli. OÄľutuješ svoje kroky, ktorĂ© viedli do tejto osady. VyjadrĂš zhnusenie nad ÄŤinmi oboch strán, a zaviaĹľeš sa, Ĺľe nikdy nikomu o tomto prĂšernom mieste nepovieš. [[Rozuzlenie->EndNo]]Gilvyr pokraÄŤoval vo svojom bádanĂ po lieku, ktorĂ by dokázal zvrátiĹĄ účinky prekliatej látky. Bolo mu jasnĂ©, Ĺľe nedokáže dlho zakrĂ˝vaĹĄ pred Rebirthom pravdu, ktorá sa udiala v osade Swamerp. Svoje ĂştoÄŤisko našiel v ruinách Alavaeru. (if: $PopsiGilvyr is true)[VÄŹaka Popsimu, ktorĂ˝ sa ukázal byĹĄ imĂşnny voÄŤi látke, sa mu podarilo vytvoriĹĄ liek, ktorĂ˝ dokázala zvrátiĹĄ účinky krištáľu. Obeta jednĂ©ho malĂ©ho psa zachránila pĂ´vodnĂ˝ch obyvateÄľov osady, ktorĂ˝ našli svoje novĂ© ĂştoÄŤisko v elfskom meste.] (else:)[Ani po mnohĂ˝ch pokusoch však nedokázal mutácie zastaviĹĄ. V utajenĂ naÄŹalej hÄľadá spĂ´sob, ako svojich bĂ˝valĂ˝ch priateÄľov premeniĹĄ na ÄľudskĂ© bytosti.] THE ENDPo vyhladenĂ všetkĂ˝ch zmutovanĂ˝ch beštiĂ a druida Gilvyra sa Merok venoval svojej osade - osade plnej zvláštnych ÄľudĂ. Ako plynul ÄŤas, ukázalo sa, Ĺľe neznáma látka z krištáľu sa správa tajomnejšie, ako Merok dĂşfal. NovĂ˝ obyvatelia zaÄŤali znova mutovaĹĄ do podoby bešitĂ, ktorĂ© boli ÄŤoraz agresĂvnejšie a nevyspytovaĹĄeÄľnejšie. Nech sa Merok akokoÄľvek snaĹľil tajomstvo osady umlÄŤaĹĄ, pocestnĂ˝ sa o dianĂ dozvedeli. Vojakom Rebirthu netrvalo dlho rozhodnúť, ÄŤo s osadou spraviĹĄ - moĹľnoĹľe osud v plameĹoch bol tĂ˝m jedinĂ˝m moĹľnĂ˝m riešenĂm. THE ENDZverstvá, ktorĂ© sa udiali v osade Swamper, sa uĹľ nikdy nemĂ´Ĺľu opakovaĹĄ. Ty si ten, ktorĂ˝ rozhodol o osude ÄľudĂ v osade, ak sme ich ešte vĂ´bec mohli nazĂ˝vaĹĄ ÄľuÄŹmi. ZároveĹ si však rozhodol, Ĺľe akákoÄľvek drobná šanca na záchranu pĂ´vodnĂ˝ch obyvateÄľov je zniÄŤená. Ak má byĹĄ smrĹĄ všetkĂ˝ch riešenĂm problĂ©mu, bol si to ty, kto stlaÄŤil spúšť. THE ENDRozhodol si sa, Ĺľe osudy ÄľudĂ - ak ich ešte vĂ´bec mĂ´Ĺľeme nazĂ˝vaĹĄ ÄľuÄŹmi - si ponechal napospas Merokovi a Gilvyrovi. Ich vzájomná paranoja ich postupne doviedla k intrigám, na ktorĂ© doplatili všetci. Aj mesto Alavaer sa uzamklo pred ÄŤoraz posadnutejšĂim chovanĂm druida a starostu. ÄŚo sa nakoniec udialo v osade, ostalo záhadou - pocestnĂ, ktorĂ po ÄŤase zavĂtali do Swamerpu, našli len prázdne domy, a pozostatky prapodivnĂ©ho chovania, ktorĂ© osadu poznaÄŤili. THE END