• Úvod
  • Čo je Tuniakov filmový kvíz?
  • Kedy
Nevaerun>The Things>The Things Hra

Osadlíkom v osamelej dedinke Swaremp strpčujú život tajomné zvery, ktorých pôvod aj správanie si ľudia nevedia vysvetliť. Osada patrí pod frakciu Rebirth. Nachádza sa v doline Faeridah, na ceste do Saegolrupuru. O osade sa môžete dozviedieť od niektorých obyvateľov Rebirthu. Osada je vstupnou bránou do doliny, v ktorej ležia aj ruiny elfského mesta Alavear. [[Výber postavy]]Ukáže sa, že si stretol starého lesníka menom Jole. Ten ťa upozorní na zvláštne správania zvierat. Mnohé zveri v lese dorastajú do neobvyklých rozmerov, majú zmutované končatiny. Bylinožravce útočia na ľudí. Vyzerá to ako nákazlivá choroba, ktorá môže nakaziť akékoľvek zviera. Jole ti poskytne svojho psa Popsi, o ktorého má strach. Bojí sa, že pes sa nakazí od ostatných zvierat, a on ho už nedokáže ochrániť. [[Zober si od Jolea Popsiho->Popsi]] [[Odmietni brať psa so sebou]] Vykašľal si sa na psa. Ten zostal smutný s Joleom. [[Choď do osady->Osada]] V krčme obsluhuje staršia dáma menom Marla. Okrem jedla a nápojov vám vie poskytnúť aj prístrešok. [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->Spýtaj sa problémy so zvermi]] [["Čo viete o starostovi?"->Spýtaj sa na starostu]] [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->Spýtaj sa na Alessandra]] [[Výjdi von z krčmy->Von1]]"Zvery? Ach áno, niečo som už počula o tom... Nejaké útoky na pocestných. Ale vieš môj pekný, ako to s pocestnými býva - tu nejaká báchorka, tam nejaká povedačka. Ja som si teda nič zvláštne nevšimla." [["Čo viete o starostovi?"->Spýtaj sa na starostu]] [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->Spýtaj sa na Alessandra]] [[Výjdi von z krčmy->Von1]]"Merok? Náš Merok, to ti je chlapisko, na môj dušu. Ale v dobrom... je to spravodlivý človek. Dobre sa stará o dedinu. Never nikomu, keď bude na neho zle hovoriť... vieš, ako to v osamelých dedinách býva. Nebyť Meroka, dávno by som tu už nebola." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->Spýtaj sa problémy so zvermi]] [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->Spýtaj sa na Alessandra]] [[Výjdi von z krčmy->Von1]]"Alessander... no veru, tri dni tu už nebol. Každý deň po robote v lese sa tu zastaví na pivo. To je zvláštne, je to stály zákazník. Mal by si sa spýtať na to starostu." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->Spýtaj sa problémy so zvermi]] [["Čo viete o starostovi?"->Spýtaj sa na starostu]] [[Výjdi von z krčmy->Von1]]Si vonku na ulici. Vidíš pred sebou ruiny domov, ktoré sú pozaplátané rôznymi plechmi a drevenými doskami. Vyzerá to ako bývalá turistická dedinka, ktorých bolo pri vstupe do elfských lesov požehnane. [[Choď do krčmy->Krčma1]] [[Choď za starostom->Starosta1]] [[Choď domov k Burkovi a Kare->BurkKara1]] [[Choď do obchodu u Samuela->Samuel1]] [[Choď do Allesandrovho domu->Allesander1]]Hneď ako vojdeš do mesta k tebe pribehne roľník Burk. Vystrašení ti hovorí, aby si mu pomohol. Jeho priateľ drevorubač Alessander sa zamkol v dome. Okná ani dvere sa nedajú otvoriť, a má o neho obavy. "Prosím ťa, musíš mi pomôcť dostať sa k nemu domov, aby som zistil, či je v poriadku." [["Samozrejme, pomôžem ti."->BurkA]] [["Jole mi hovoril o nejakých zvláštnych zveroch - myslíš, že by to mohlo nejako súvisieť?"->BurkZ]] [[Ignoruj ho, debila.->Von1]]Zobral si si Popsiho so sebou. Tento malý psík ti šťastne poskakuje pri nohách počas tvojej cesty.(set: $choicePopsi to true) [[Choď do osady->Osada]] Keď poukážeš na jeho nervozitu, tak sa rozhnevá. Vraj ti nič nepovie, pretože netuší ani, kto si. Medzi rečou ale spomenie čarodeja Gilvyra, ktorý odkedy prišiel do dediny, spôsobil len nešťastie.(set: $BurkC to true) [[Zaujímavé. Pokračuj na ulicu.->Von1]]Vyber si postavu, za ktorú chceš hrať. Každá postava má dve vlastnosti, ktoré môžu ovplyvniť vývoj v tejto úlohe: [[Mág (mágia, charizma)]] [[Zlodej (zakrádanie, pohyb)]] [[Bojovník (sila, pohyb)]] [[Mechanik (obchod, mechanika)]] [[Diplomat (obchod, charizma)]]Vstúpil si do údolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrčená postava.(set: $magia to true)(set: $charizma to true) [[Začiatok questu]] Vstúpil si do údolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrčená postava.(set: $zakradanie to true)(set: $pohyb to true) [[Začiatok questu]] Vstúpil si do údolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrčená postava.(set: $sila to true)(set: $pohyb to true) [[Začiatok questu]] Vstúpil si do údolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrčená postava.(set: $obchod to true)(set: $mechanika to true) [[Začiatok questu]] Vstúpil si do údolia Faeridah. Pred tebou sa zjavuje tajomná skrčená postava.(set: $obchod to true)(set: $charizma to true) [[Začiatok questu]] Starosta Merok je usmievavý starší chlap pri tele, ovešaný zlatými reťazmi. Srdečne ťa víta. (if: $honba is false)[[["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->StarostaZvery]]] [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovať o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] (if: $honba is true)[(if: $z250 is false)[(if: $obchod is true)[[["Ohľadom tej zakázky: nie je tá odmena nejaká nízka?"->Honbamore]]]]] [[Výjdi von na ulicu->Von1]]Vstúpiš do skromného príbytku. V rohu je zhrdzavená nefunkčná trúba. Diery v dome sú prekryté plechmi z vrakov áut. Kara je Burkova žena. Usmieva sa na teba. [["Nevšimla si si zvláštne chovanie zvierat?"->KaraZ]] [["Čo mi povieš o Burkovi, tvojom manželovi?->KaraB]] (if: $BurkC is true)[["Burk spomenul Gilvyra. Vieš o tom niečo viac?"->KaraBC]] [[Výjdi von z ich domu->Von1]]U Samuela sa nachádza Gerald, trpaslík, obchodník a opravár. Snaží sa cez monokel pozerať na očividne poškodenú pištoľ, avšak je na ňom vidno, že ani nevie, ako sa drží pištoľ. Za Geraldom si všimneš zvláštny elfský artefakt. [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->SamuelA]] [["Prečo sa to tu volá u Samuela, keď sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [["Čo je to za divný artefakt, tam za tebou na poličke?"->SamuelE]] [[Výjdi von z obchodu->Von1]]Stojíš pred domom Alessandra. Starí zničený tehlový dom, na ktorom držia dvere aj okná len na dobré slovo. Nevyzerá to na prvý pohľad, že by sa nedalo do domu dostať. (if: $magia is true)[Cítiš, že niečo magické je vo vzduchu. Niekto alebo niečo musel dom začarovať, aby sa nedalo do neho a z neho dostať.] (elseif: $BurkC is true)[Kara mala pravdu - dom je naozaj očarovaný. Preto sa do neho ani z neho nedá dostať.] (if: $magia is true)[[[Odomkni kúzlo mágiou->AlessanderM]]] (if: $zakradanie is true)[Tvoje vnímavé oko si všimne niečo zvláštne za Alessandrovým domom. Zakamuflovanú jamu. [[Choď sa pozrieť, čo to tam je->AlessanderT]]] (if: $mechanika is true)[[[Skús dvere otvoriť výbušninou->AlessanderV]]] (if: $sila is true)[[[Skús dvere rozkopnúť->AlessanderS]]] (if: $artefaktS is true)[[[Skús použiť na dvere elfský artefakt->AlessanderMA]]] [[Otoč sa a vráť sa na ulicu->Von1]]"Áno, zvery. Žijú najmä v lese na východ od dedinky Swaremp. Moja stráž hovorí, že napočítali 5 mimoriadne nebezpečných beštií. Za ich vykynoženie ti ponúknem 5000 zlatých." [[Príjmi úlohu->Honba]] [[Odmietni úlohu->Honbanot]] (if: $obchod is true)[[[Vypítaj si viac->Honbamore]]] [[Výjdi von na ulicu->Von1]]"Alessander? Ten zvykne prespávať vo východnom lese. Áno, máme tu problém so zvermi... ale netreba ešte hneď panikáriť." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->StarostaZvery]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovať o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[Výjdi von na ulicu->Von1]]"Jéj, aky milý malý psík. Ďakujem, ale nemal by som čas sa o neho starať. Skús sa spýtať niekoho iného." [["Nevšimli ste si zvláštne chovanie zvierat?"->StarostaZvery]] [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->StarostaAlessander]] [[Výjdi von na ulicu->Von1]]Starosta ti podá ruku. "Vedel som, že si poctivý tvor. Hlás sa mi, keď zabiješ tie nebezpečné beštie, ktoré nám strpčujú život."(set: $honba to true) [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovať o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[Výjdi von na ulicu->Von1]]"Tak, prepytujem, sa strčte do riti!" [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovať o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[Výjdi von na ulicu->Von1]]"500 zlatých ti je málo? No dobre, dohodnime sa, že ti teraz dám zálohu 250 zlatých, a 500 zlatých ti dám po zabití všetkých piatych beštií."(set: $z250 to true)(set: $honba to true) [["Viete niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->StarostaAlessander]] (if: $Popsi is true)[[["Nechcete si adpotovať o Popsiho?"->StarostaPopsi]]] [[Výjdi von na ulicu->Von1]]"Zvery? Občas niečo niekoho napadne, ale nič zvláštne, ako opisuješ..." [["Čo mi povieš o Burkovi, tvojom manželovi?->KaraB]] (if: $BurkC is true)[["Burk spomenul Gilvyra. Vieš o tom niečo viac?"->KaraBC]] [[Výjdi von z ich domu->Von1]]"Burk? To je môj muž. Moje zlatíčko..." [["Nevšimla si si zvláštne chovanie zvierat?"->KaraZ]] (if: $BurkC is true)[["Burk spomenul Gilvyra. Vieš o tom niečo viac?"->KaraBC]] [[Výjdi von z ich domu->Von1]]Kare zamzrne úsmev na tvári, a snaží sa zahľadiť fakt, že ju táto otázka rozhodila. "Burk je iba nervózny z Alessandra. Sú to kamaráti, a veľmi sa o neho bojí. Vieš, Burk si myslí, že dom je zakliaty, a že s tým má niečo tento čarodej - Gilvyr. Ale podľa mňa sa Alessander čoskoro v poriadku vráti." [["Nevšimla si si zvláštne chovanie zvierat?"->KaraZ]] [["Čo mi povieš o Burkovi, tvojom manželovi?->KaraB]] [[Výjdi von z ich domu->Von1]]Burk očividne znervóznie. "Zvieratá? Aké zvieratá? O žiadnych zvláštnych zvieratách nič neviem. Choďte ohľadom zvierat za starostom Merokom, ten vám možno povie viac." (if: $charizma is true)[[[Použi charizmu na Burka, aby si zistil viac->Burk charizma]]] [[Nechaj Burka už tak, a vojdi na ulicu.->Von1]]"Zvery? Nejaké zvery som počul hulákať... ale nič neobvyklého." [["Vieš niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->SamuelA]] [["Prečo sa to tu volá u Samuela, keď sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [["Čo je to za divný artefakt, tam za tebou na poličke?"->SamuelE]] [[Výjdi von z obchodu->Von1]]"Alessander zmizol? O tom teda nič neviem. Do obchodu chodí zriedka, neviem, čo by s ním mohlo byť." [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Prečo sa to tu volá u Samuela, keď sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [["Čo je to za divný artefakt, tam za tebou na poličke?"->SamuelE]] [[Výjdi von z obchodu->Von1]]"Hm... ja ani neviem. Naozaj som Gerald. A tento obchod sa volá u Samuela... no nie je to zvláštne?" [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->SamuelA]] [["Čo je to za divný artefakt, tam za tebou na poličke?"->SamuelE]] [[Výjdi von z obchodu->Von1]]"Čo? Kde? Aha... toto? Netuším čo to je... asi som, to... našiel? Áno, isto som to niekde našiel. To bude moje, tým pádom." [["Koľko stojí?"->SamuelE2]] [[Výjdi von z obchodu->Von1]]"Čo? Toto? Čo ja viem - 1000 zlatých?" (if: $obchod is true)[["1000 zlatých? Veď ani nevieš, čo to je. Toto má hodnotu - maximálne tak 250 zlatých!"->SamuelE3]] [["Aha, toľko peňazí nemám..."->Samuel4]]"No... to asi hej. Tak dobre, ty lichvár. Za 250 zlatých je tvoj!" (if: $z250 is true)[[["Dohodnuté, zoberiem si ten artefakt!->Samuel5]]] (else:)[[["Aha, ja som zabudol, že vlastne pri sebe nemám žiadne peniaze..."->Samuel4]]] [["Vieš čo, rozmyslel som si to... nechcem ten artefakt."->Samuel4]]"Tak načo sa tu jednáme, do psej matere?!" [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->SamuelA]] [["Prečo sa to tu volá u Samuela, keď sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [[Výjdi von z obchodu->Von1]]"Tak, nech ti toto... nech to je čokoľvek... slúži."(set: $artefaktS to true)(set: $z250 to false) Obzeráš si artefakt. Je na ňom vyritý zvláštny elfský znak. Možno sa ti bude ešte hodiť. [["Nevšimol si si zvláštne chovanie zvierat?"->SamuelZ]] [["Vieš niečo bližšie o Alessandrovom zmiznutí?"->SamuelA]] [["Prečo sa to tu volá u Samuela, keď sa voláš Gerald?"->SamuelG]] [[Výjdi von z obchodu->Von1]]Burk ti podá ruku. "Ďakujem, ďakujem ti dobrý pocestný. Musím už utekať na pole. Ešte raz ti ďakujem!" Než sa stihneš čokoľvek ďalšie spýtať, Burk už uteká na svoje políčko. [[Pokračuj na ulicu->Von1]]Nachádzaš tunel, ktorý vyhrabal nejaký tvor, väčší ako človek. V tuneli sa nachádzajú veľké zmutované krysy, ktoré na teba zaútočia. Po úspešnom boji sa dostávaš cez tunel do vnútra Alessandrovho domu. Na stĺpoch nájdeš stopy po drápoch. Posteľné oblečenie je dotrhané. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenže zelenej. Niečo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, že kvapky zelenej krvi vedú do tunela, z ktorého si sem vošiel. [[Vojdi naspäť do tunela->AlessanderEx]]Celou silou kopneš do dverí. Magická bariéra povolí, avšak hodí ťa pár metrov dozadu. Udrieš si hlavu a na chvíľu strácaš vedomie. Keď sa zobudíš, zistíš, že ti niekto ukradol topánky. Príbeh to nijak neovplyvní, ale budeš bosí. Ha! Na stĺpoch nájdeš stopy po drápoch. Posteľné oblečenie je dotrhané. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenže zelenej. Niečo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, že kvapky zelenej krvi na podlahe. (if: $pohyb is true)[Pod tebou začuješ vŕzgať podlahu. Uvoľníš zopár driev - ukáže sa, že niekto vykopal poriadny tunel z domu. Bol to Alessander? [[Vojdi do tunelu->AlessanderExT]]] [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]Magická bariéra opadne, a ty sa dostávaš do Alessandrovho domu. Na stĺpoch nájdeš stopy po drápoch. Posteľné oblečenie je dotrhané. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenže zelenej. Niečo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, že kvapky zelenej krvi na podlahe. [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]Schováš sa za blízku chatku. Po pár sekudnách zaznie výbuch. Starosta sa dobehne pozrieť na tú spúšť, čo si spôsobil. Starosta: "Ste normálny? Ničiť našim občanom dvere? Tú škodu budete musieť zaplatiť!" (if: $artefaktS is true)["Ten artefakt, čo držíte, by mohol zaplatiť škody, ktoré si spôsobil." Starosta si bez opýtania berie od teba artefatk.(set: $artefaktS to false)] (if: $z250 is true)["Tú zálohu, čo som vám dal, by som si s dovolením vzal späť." Starosta si bez opýtania berie od teba 250 zlatých, čo ti pred tým dal.(set: $z250 to false)] Na stĺpoch nájdeš stopy po drápoch. Posteľné oblečenie je dotrhané. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenže zelenej. Niečo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, že kvapky zelenej krvi na podlahe. (if: $pohyb is true)[Pod tebou začuješ vŕzgať podlahu. Uvoľníš zopár driev - ukáže sa, že niekto vykopal poriadny tunel z domu. Bol to Alessander? [[Vojdi do tunelu->AlessanderExT]]] [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]Double-click this passage to edit it.Vonku vieš, že by si mal nasledovať zelenú krv. Lenže kde je? [[Choď na pravú stranu domu->domP]] [[Chod na ľavú stranu domu->domL]] [[Pokús sa vyliezť na strechu->domS]]Magická bariéra opadne, a ty sa dostávaš do Alessandrovho domu. Tvoj artefakt sa však pri odomykaní rozpadol, a tebe zostal v ruke len prach.(set: $artefaktS to false) Na stĺpoch nájdeš stopy po drápoch. Posteľné oblečenie je dotrhané. Na plachte nájdeš stopy krvi - lenže zelenej. Niečo zvláštne sa tu deje. Všimneš si, že kvapky zelenej krvi na podlahe. [[Vyjdi von z domu->AlessanderExM]]V tuneli sa nachádzajú veľké zmutované krysy, ktoré na teba zaútočia. Po úspešnom boji sa dostávaš cez tunel von. Tu nachádzaš stopy krvi. Vedú do lesa. [[Nasleduj stopy->Les]]Stopovaním sa dostávaš do lesa. Po nejakom čase natrafíš na opustenú trpasličiu baňu. Vojdeš do vnútra, čo iné ti ostáva. V bani je mnoho krtko jašteríc, ktoré na teba útočia. Keďže toto je len textová hra, nebudeme tu opisovať boj. Na konci jednej chodby nájdeš provizorne spravené dvere z kapoty akéhosi vozidla. Niekto, alebo niečo to tam dovielko. [[Otvoriť dvere->TrpV]] [[Pozrieť sa ešte niekde inde->TrpI]] [[Oddýchnuť si->Od]]Stúpil si do hovna. Do šľaka! [[Choď poza dom->domB]] [[Chod na ľavú stranu domu->domL]] [[Pokús sa vyliezť na strechu->domS]]Nič tu nie je. [[Choď na pravú stranu domu->domP]] [[Chod poza dom->domB]] [[Pokús sa vyliezť na strechu->domS]]Pri pokuse vyliezť na strechu sa znej zdrbeš. Polovica života v prdeli. [[Choď na pravú stranu domu->domP]] [[Chod na ľavú stranu domu->domL]] [[Pokús sa vyliezť na strechu jak debil->domS]]Konečne! Našiel si stopy krvi. Vedú do lesa. [[Nasleduj stopy->Les]]Za dverami nájdeš veľkú zmutovanú vačicu, ktorá sa zobudí hneď ako otvoríš dvere. Tá na teba sýpe, ale neútočí. Za ňou sa nachádza truhla. Cítiš, že ak sa priblížiš k truhle alebo vačici, zaútočí na vás. [[Nebojácne zaútočiť na vačicu!->TrpAtt]] [[Pomaly zatvoriť dvere, a pozrieť sa ešte niekde inde->TrpI]] (if: $zakradanie is true)[[[Dôveruješ vo svoje schopnosti zlodeja, a pokúsiš sa nenápadne obísť vačicu tak, aby na teba nezaútočila->TrpZ]]]Nájdeš nejaký tunel nahor. Počuť odtiaľ však zvláštne hrozivé dunenie. Si si istý, že sa tam chceš ísť pozrieť? [[Áno, som si istý, idem tam->TrpT]] [[Radšej nie, vrátim sa späť->TrpV]]Oddýchol si si. Super! [[Otvoriť dvere->TrpV]] [[Pozrieť sa ešte niekde inde->TrpI]] [[Oddýchnuť si->Od2]]Už si oddýchnutý. Prestaň mariť môj čas a rob čosi užitočné! [[Otvoriť dvere->TrpV]] [[Pozrieť sa ešte niekde inde->TrpI]]Vačicu v ťažšom boji porazíš. Mŕtva leží na zemi. Máš konečne možnosť sa dostať k truhle.(set: $Honba1 to true) [[Otvoriť truhlu->TrpTrh]]Pomaly sa vykradneš do tiena, a počkáš, kým vačica zaspí, obratne sa potom dostávaš k truhle. [[Otvoriť truhlu->TrpTrh]]Ako sa liepaš nahor, dunienie zosiluje. Podarí sa ti vyliezť tunelon nahor. Dunenie je len vietor, ktorý cez šachtu fúka. V hornom tunely objavíš malú dieru. Tá vedie do miestnosti s vačicou a truhlou. Keby sa cez ňu prepcháš, dokázal by si sa nepozorovane dostať k truhle a pritom nezbudiť vačicu. [[Prepchať sa dierou->TrpD]] [[Z nepochopiteľného dôvodu ísť naspäť->TrpI]] V truhle sa nachádza elfský znak s neznámym symbolom. Vedľa truhle na posteli je Alessandrov list čarodejovi, v ktorom ho prosí, aby mu urýchlene pomohol „s tou záležitosťou, o ktorej by sme nemali nikomu hovoriť.“ [[Zobrať list aj elfský znak a pomaly sa vytratiť->TrpEx]]Vojdeš do krčmy. Vidíš v tmavom rohu vedľa nefunknčného jukeboxu sedieť zvláštneho starého pána. Vyzerá ako druid, ale cez biely plášť má prehodenú koženú leteckú bundu. Pobafkáva si zo svojej fajky, a nemo na teba hľadí. [[Sadnúť si ku Gilvyrovi->Gilvyr1]] [[Zastaviť sa za krčmárkou->Krčmárka2]] [[Odísť z krčmy->Von2]]Starosta sa na teba usmeje. "No čo? Ako to ide s mojou úlohou?" (if: $Honba1 is true)[[["Dve beštie som už zabil"->Starosta21]]] (else:)[[["Nič som nezabil"->Starosta22]]] (if: $HonbaG is true)[[[Gilvyr mi povedal, že by som tie beštie nemal zabíjať->Starosta23]]]Burk vyzerá mierne odlišne. Správa sa k tebe milo. Jeho úsmev na tvári si pred tým vôbec nevidel. [["Našiel som Alessandra. Teda, iba jeho list. Vyzerá to, že ho uniesli beštie."->BurkKara21]] [["Nie si nejaký iný?->BurkKara22]]Sadáš si ku Gilvyrovi. Ten si potiahne z fajky, a prehovorí: "Hovoril mi o tebe starosta - vraj sa tu vypytuješ na akési beštie, a Alessandra. Vieš, sám sa snažím zistiť, čo sa tu vlastne deje. Ale než ti poviem niečo ja, povedz mi ty, čo si zatiaľ zistil?" [["Ja ti nič nebudem hovoriť!"->Gilvyr2]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento list od Alessandra->Gilvyr4]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvať - ak vieš niečo viac, okamžite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] (if: $charizma is true)[[["No, viete, ešte vás dobre nepoznám - nechcete mi predsajlen povedať, na čo ste prišli vy?->Gilvyr6]]] [[Bez slov sa postav a odíď->Krčma2]]Krčmárka sa na teba pozrie, a s vypätím všetkých síl sa pokúsi usmiať. "Čo ti dám?" [[Vypítať si pivo]] (if: $artefaktA is true)[[Ukázať krčmárke artefakt: "Nevideli ste už niečo takéto?"->KrčmaArt]] [[Odísť od pultu->Krčma2]]Krčmárka ti načapuje svieže pivo. Jaj, ako dobre padlo. (if: $artefaktA is true)[[Ukázať krčmárke artefakt: "Nevideli ste už niečo takéto?"->KrčmaArt]] [[Odíď od pultu->Krčma2]]Krčmárka sa zahľadí na zvláštny artefakt. "Matnä si vybavujem, že niekto spomínal, že na sever od osadlosti videl elfské ruiny mesta." Na chvíľu sa odmlčí a hľadí pred seba. Po pár sekundách sa otrasie. "Čo som to hovorila? Aha, táto vec - nie, netuším čo by to mohlo byť, nič bližšie vám k tomu neviem povedať." Nervózne chytí pohár do ruky a umýva ho.(set: $ruiny to true) [[Odísť od pultu->Krčma2]]"Ach, títo mladí... rozmysli si to ešte. Bez mojej pomoci sa ďaleko nedostaneš, to ti hovorím na rovinu." Gilvyr ti gestom naznačí, že na teraz sa máš postaviť a ísť k pultu. [[Ísť k pultu->Krčmárka2]] "No to je zaujímavé, akýsi elfský nápis... neviem k tomu ale nič bližšie povedať." [["A teraz mi povedzte niečo bližšie vy"->Gilvyr6]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento list od Alessandra->Gilvyr4]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvať - ak vieš niečo viac, okamžite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] (if: $charizma is true)[[["No, viete, ešte vás dobre nepoznám - nechcete mi predsajlen povedať, na čo ste prišli vy?->Gilvyr6]]] [[Bez slov sa postav a odíď->Krčma2]]Ukážeš Gilvyrovi list od Alessandra. "Och, áno. Pozri, o zvieratách viem, že ich postihol akýsi vírus. Ja tento vírus skúmam. Spôsobuje u zvierat agresiu a rôzne mutácie. Alessander mi pomáhal s výskumom. Pomohol mi chytiť nakazeného vlka, vďaka čomu môžem časom nájsť vakcínu. Obávam sa, že Alessandra uniesli tieto beštie, keďže si tam našiel jeho list." [["Znamená to, že je mŕtvy?"->Gilvyr7]] (if: $deadV is true)[[["Tieto beštie už nebudú nikoho unášať - obe som ich zabil!"->Gilvyr8]]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za úlohu vykinožiť tieto bešite. Malo by ich byť dohromady päť->Gilvyr9]]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvať - ak vieš niečo viac, okamžite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [[Bez slov sa postav a odíď->Krčma2]]"Ach, títo mladí... rozmysli si to ešte. Bez mojej pomoci sa ďaleko nedostaneš, to ti hovorím na rovinu." Gilvyr ti gestom naznačí, že na teraz sa máš postaviť a ísť k pultu. [[Ísť k pultu->Krčmárka2]] "No dobre. O zvieratách viem, že ich postihol akýsi vírus. Ja tento vírus skúmam. Spôsobuje u zvierat agresiu a rôzne mutácie." (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento list od Alessandra->Gilvyr4]]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za úlohu vykinožiť tieto bešite. Malo by ich byť dohromady päť->Gilvyr9]]] [[Bez slov sa postav a odíď->Krčma2]]Si na ulici v Swarempe. [[Vydať sa do krčmy za Gilvyrom->Krčma2]] [[Vydať sa za starostom Merokom->Starosta2]] [[Ísť za Burkom->BurkKara2]] (if: $BurkKey is true or $GilvyrKey is true)[[[Ísť do bažín nájsť Gilvyrovu chatrč->Bazina1]]] (if: $charizma is true or $ChatrcO is true)[[[Vydať sa do elfských ruín->Ruiny0]]]Gilvyr sa postaví. "To vôbec nemusí byť pravda! Kým ste nenašli telo, je šanca, že žije!" Ukľudní sa, a sadne si. "Prepáč, ale Alessander bol môj dobrý priateľ..." (if: $Honba1 is true)[[["Tieto beštie už nebudú nikoho unášať - obe som ich zabil!"->Gilvyr8]]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za úlohu vykinožiť tieto bešite. Malo by ich byť dohromady päť->Gilvyr9]]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvať - ak vieš niečo viac, okamžite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["Ďakujem, to je všetko, čo som potreboval vedieť->GilvyrP]]Gilvyr sa rozzúri. "Ako si to mohol spraviť? Tieto beštie musím vyliečiť, nie zabíť! Žiadne beštie už nemôžeš zabiť. Rozumieš? Nemôžeš!!!"(set: $Gminus2 to true) [["Znamená to, že je Alessander je mŕtvy?"->Gilvyr7]] (if: $Honba is true)[[["Merok mi dal za úlohu vykinožiť tieto bešite. Malo by ich byť dohromady päť->Gilvyr9]]] (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvať - ak vieš niečo viac, okamžite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["Ďakujem, to je všetko, čo som potreboval vedieť->GilvyrP]]Gilvyr sa nadýchne. "Zabíjanie beštií nie je cesta. Týmto nič nevyriešiš. Prosím ťa, sľúb mi, že tieto zvery nebudeš zabíjať." (if: $Honba1 is true)[[["No, ako to povedať... dve beštie som už trocha tak... zabil"->Gilvyr8]]] (else:)[[["Áno, sľubujem"->Gilvyr10]]] [["Toto nemôžem sľúbiť"->Gilvyr11]]"Ďakujem, cením si to!" (set: $HonbaG to true) (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvať - ak vieš niečo viac, okamžite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["Ďakujem, to je všetko, čo som potreboval vedieť->GilvyrP]]Gilvyr sa na teba zamračí. (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt!->Gilvyr3]]] (if: $sila is true)[[["Nepokúšaj sa ma naštvať - ak vieš niečo viac, okamžite mi to vyklop!->Gilvyr5]]] [["Ďakujem, to je všetko, čo som potreboval vedieť->GilvyrP]]Ako sa chceš postaviť, Gilvyr ťa chytí za rukáv. (if: $choicePopsi is true)["Vidím, že máš zdravé mláďa psa. Mohol by som ťa poprosiť, aby si mi ho daroval? Potrebujem nenakazené zviera z tejto oblasti, pretože môže byť kľúčom k nájdeniu vakcíny. Dám ti za neho kľúč od mojej chatrče, ak by si chcel si pozrieť môj výskum. Len ťa prosím - nechoď do pivnice. Sú tam moje súkromné veci." [[Daj mu psa->GilvyrPyes]] [[Psa mu nedávaj->GilvyrPno]]] (else:)[Vzápätí ťa ale pustí. "Nič, mal som len taký pocit, že by si mohol mať nejaké zviera." [[Odíď od stola->Krčma2]]]"Ďakujem, ďakujem, veľmi si to vážim!" Gilvyr ti podáva kľúče od jeho chatrče v močiaroch. Berie si psa - dží ho ako nejaký vedecký exponát, a nie ako živé zviera. Rozmýšľaš, či si sa rozhodol správne - ale Gilvyr už stojí vo dverách a odchádza z krčmy.(set: $choicePopsi to false)(set: $GilvyrKey to true)(set: $PopsiGilvyr to true) [[Odíď od stola->Krčma2]] Gilvyr sa zamračí. "Škoda, možnože to bude kľúčové pre boj s týmto vírusom." Gilvyr sa postaví, a odchádza sklamaný z krčmy. Rozmýšľaš, či si sa rozhodol správne.(set: $choicePopsi to true)(set: $GilvyrKey to false)(set: $PopsiGilvyr to false) [[Odíď od stola->Krčma2]] Ste späť v osade. Cestou na vás natrafí Denholm, jeden štangmasta. Povie vám, že v krčme vás očakáva Gilvyr - miestny druid. Dopočul sa, že sa vypytujete vo Swarempe na beštie. Vraj vám k tomu bude vedieť povedať viac. [[Vydať sa do krčmy za Gilvyrom->Krčma2]] [[Vydať sa za starostom Merokom->Starosta2]] [[Ísť za Burkom->BurkKara2]]Pomaly zostúpiš do tiena do rohu miestnosti. Vačica spí. Obratne sa dostávaš k truhle. [[Otvoriť truhlu->TrpTrh]](set: $artefaktA to true)(set: $listA to true)Keď vyjdeš z chodby, cestu ti skríži zmutovaný vlkodál. Je dlhý tri metre, a hrozivo škerí na teba svoje tesáky. (if: $Honba1 is true)[Vlkodál sa obhliadne za teba, a všimne si mŕtvu vačicu. Strašným hlasom zavije, a okamžite na teba zaútočí. [[Poraziť vlkodála->TrpExD]]] (else:)[ [[Zaútočiť na to monštrum->TrpExD2]] [[Schovať zbrane a pokúsiť sa vlkodála pomaly obísť->TrpEXL]]]Zaútočíš na vlkodála. Myslím, že táto baňa je dostatočne vyčistená od škodcov. Zabil si 2 z 5 beštií. [[Vrátiť sa do Swarempu->Von2 Intro]] Vlkodál ešte posledný krát zavrčí, a preskočí ťa. Utečie do izby, kde sa obíjme s vačicou. [[Vrátiť sa do Swarempu->Von2 Intro]] Zaútočíš na vlkodála. Do boja sa pridá aj Vačica. Musíš oboch poraziť. Myslím, že táto baňa je dostatočne vyčistená od škodcov. Zabil si 2 z 5 beštií.(set: $Honba1 to true) [[Vrátiť sa do Swarempu->Von2 Intro]] "Vynikajúco."(set: $Starosta1 to true) "Vidím, že je na teba spoľah. Zober si tento kľúč - je to jedna chatrč v močiaroch, kde zaručene sídli jedno z monštier. Pocestný ho tam videli v noci." Starosta ti dá kľúč k starej chatrči v močariskách.(set: $GilvyrKey to true) (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt->Starosta31]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko čo som chcel." Odísť od starostu->Von2]] "Tak treba sa viac snažiť." (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt->Starosta31]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko čo som chcel." Odísť od starostu->Von2]] "Ach, Gilvyr, ten starý čarodejník... treba si na neho dávať pozor. Netreba veriť všetkému, čo ten starý kmár povie. Blúzni o akomsi lieku... ten ale beštie z dediny nevyženie!" (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt->Starosta31]]] (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko čo som chcel." Odísť od starostu->Von2]] "Pekné. Ale netuším, čo to je. Možnože Samuel bude o tom vedieť viac?" (if: $listA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento list od Alessandra->Starosta32]]] [["To je všetko čo som chcel." Odísť od starostu->Von2]] "Chudák Alessander. Hovorím, ten mág-or nám len strpčuje život. Treba tie beštie čím skôr vykinožiť." (if: $artefaktA is true)[[["Našiel som v trpasličej bani tento artefakt->Starosta31]]] [["To je všetko čo som chcel." Odísť od starostu->Von2]] "Tak to je smutná správa. Ale čo, treba žiť ďalej." Usmeje sa na teba Burk. Čo táto reakcia má znamenať, hovoríš si. [["Nie si nejaký iný?->BurkKara22]] (if: $charizma is true)[[["To je veľmi divná reakcia od teba. Veď je to tvoj priateľ!"->BurkKara24]]] (if: $sila is true)[[["Počúvaj ma sem! Takú tu jebnem, ak mi okamžite nepovieš, čo sa s tebou deje!"->BurkKara24]]] (if: $BurkC is true)[[["Počúvaj, Burk, celé to čo sa deje v dedine je divné. Gilvyr je tajnostkár, ty si sa úplne zmenil, ako by si to nebol ani ty.->BurkKara24]]] [[Otočíš sa na päte a odídeš->Von2]] "Ja? Nieee." Zagúľa očami. "Možno si si všimol, že ma Kira ostrihala." [["Našiel som Alessandra. Teda, iba jeho list. Vyzerá to, že ho uniesli beštie."->BurkKara21]] (if: $zakrádanie is true)[[["Ale ty máš dlhšie vlasy! Neklam ma!->BurkKara24]]] (if: $charizma is true)[[["To je veľmi divná reakcia od teba. Veď je to tvoj priateľ!"->BurkKara24]]] (if: $sila is true)[[["Počúvaj ma sem! Takú tu jebnem, ak mi okamžite nepovieš, čo sa s tebou deje!"->BurkKara24]]] (if: $BurkC is true)[[["Počúvaj, Burk, celé to čo sa deje v dedine je divné. Gilvyr je tajnostkár, ty si sa úplne zmenil, ako by si to nebol ani ty.->BurkKara24]]] [[Otočíš sa na päte a odídeš->Von2]] Burk sa konečne prizná. "Dobre... pozri sa. Nie som tým, za koho sa vydávam. Je pre mňa nebezpečné povedať ti viac. Ver mi. Chvíľu som bol uväznený v Gilvyrovej chatrči v pivnici. Cez ňu sa dá do domu dostať - nad jej vchodom zvonka je však zaparkovaný vysokozdvižný vozík, ktorý sa musí odtlačiť. Ak chceš vedieť viac, musíš tam ísť."(set: $BurkKey to true) [[Poďakuješ sa a odídeš->Von2]] V bažinách narazíš na zmutovaného jeleňa. Toto bude ďalšia beštia, ktorú môžeš zabiť. [[Zabiť beštiu->Bazina2]] [[Obíšť beštiu v bezpečnej vzdialenosti->Bazina3]]Jeleňa si dodrbal jak sirotu. Máš ďalľí kus beštie do svojej zbierky.(set: $Honba3 to true) [[Pokračovať do chatrče->BazinaG]] [[Vrátiť sa späť->Von2]]Úspešne sa ti podarilo jeleňovi vyhnúť. Ten mmajestátne odskáče do mlhy. [[Pokračovať do chatrče->BazinaG]] [[Vrátiť sa späť->Von2]]Dostal si sa k chatrči. Je to bývalý rádiový vysielač, okolo ktorého je postavená provizórna budova. Je však očividne dobre uzamknutá. Dvere chatrče sú zamknuté a zámok sa nedá vypáčiť. [[Preskúmať dvere->ChatrcD]] [[Otočiť sa a odísť do Swarempu->Von2]] (if: $BurkKey is true)[[[Nájdi vozík a odtlač ho, aby si sa dostal dnu, ako ti opísal Burk->ChatrcBurkI]]] (if: $GilvyrKey is true)[[[Odomknúť pomocou kľúča->ChatrcKeyI]]]Ruiny elfského mesta nájdeš na severe od osady. Vo väčšine ruín nájdeš len rôzne predmety, rôznych protivníkov. V jednej budove natrafíš aj na zmutovaného obrieho vtáka na dvoch nohách. [[Zaútočiť na vtáka->Vtak]] [[Nechať vtáka vtákom a pokračovať hlbšie do mesta->Ruiny1]]Dostal si sa do interiéru. V chatrči sú rôzne vedecké rozbehnuté experimenty, prevažne lekárske. Pri prehľadávaní poznámok a stolu nájdeš podozrivý úlomok zeleného kryštálu. Vyzerá to, ako zelený scarlet. Zdola počuješ vrčanie.(set: $odomknute to true) [[Ísť dole do pivnice->ChatrcBurkI]] [[Už si zistil dosť. Ísť von pred chatrč->BazinaG2]] (if: $magia is true)[[[Pozri sa bližšie na poznámky->Poznamky]]]Na dverách nájdeš elfský znak, podobný tomu na artefakte. Nájdete tam vyritý symbol mesta a elfov a lesa - vyzerá to ako mapa.(set: $ChatrcO to true) (if: $ElfEnd is false)[Možno by stálo za to preskúmať elfské ruiny [[Ísť do ruín elfského mesta->Ruiny0]]] [[Odstúpiť od dverí->BazinaG]]Dostal si sa do pivnice Gilvyrovej chatrče.(set: $odomknute to true) (if: $Honba4 is false)[V pivnici za dverami počuť vrčanie. Keď ich otvoríš, je tam o nohu pripútaný zmutovaný menší rosomák. Za ním je telo prikryté plachtou. (if: $charizma is true)[[[Upokojiť zviera->RosomakEasy]]] (if: $sila is true)[[[Zastrašiť zviera->RosomakHard]]] [[K telu sa potrebuješ dostať. Zaútočiť na zviera->RosomakDead]]] [[Ísť nahor do chatrče->ChatrcKeyI]] [[Už si zistil dosť. Ísť von pred chatrč->BazinaG2]]Stojíš pred chatrčou. [[Preskúmať dvere->ChatrcD]] [[Otočiť sa a odísť do Swarempu->Von2]] (if: $ElfEnd is false and $ChatrcO is true)[[[Ísť do ruín elfského mesta->Ruiny0]]]Po preskúmaní poznámok pochopíš, že ľudia sa kvôli zvláštnym okolnostiam, akoby mutáciam, menia na beštie. V poznámkach nájdeš správu o tom, ako by zelený scarlet mohol tento proces zvrátiť.(set: $poznamky to true) [[Položiť poznámky na stôl->ChatrcKeyI]]Rosomáka upokojíš svojim kľudným hlasom. Ten sa schúli do klbka v rohu. [[Preskúmaj mŕtve telo->Body]]Rosomáka zastrašíš na toľko, že vyletí von z miesnosti a trieli von. Bohvie, či ho niekedy ešte uvidíš. [[Preskúmaj mŕtve telo->Body]]Rosomáka v pohode zabiješ, je to malé zviera.(set: $Honba4 to true) [[Preskúmaj mŕtve telo->Body]] Je to mŕtvy Burk, u ktorého začala mutácia. Kto je ale ten Burk, ktorý je v dedine?(set: $BodyBurk to true) [[Ísť nahor do chatrče->ChatrcKeyI]] [[Už si zistil dosť. Ísť von pred chatrč->BazinaG2]]Je to ťažký boj, ale vtáka si zabil.(set: $Honba5 to true) [[Pokračovať hlbšie do mesta->Ruiny1]]Natrafíš na zničenú vlakovú stanicu. Pred vchodom do vlakovej stanice sú veľké elfské vráta, ktoré sú uzamknuté. Odomknúť sa dajú len špeciálnym kľúčom - elfským znakom. (if: $artefaktS is true or $artefaktA is true)[[Odomknúť elfským znakom->Ruiny2]] [[Vrátiť sa do Swarempu->Von2]]Keď vojdeš do vnútra, hneď ťa zastaví stráž. Pýta sa ťa, odkiaľ znak máš. (if: $artefaktS is true)[[[Znak som kúpil od jedného obchodníka v Swarempe.->RuinyIn]]] (if: $artefaktA is true)[[[Znak som našiel v trpasličej bani.->RuinyIn]]]Stráž na teba neveriacky žmúri, ale pustí ťa dnu. V ruinách vlakovej stanice je malá elfská usadlosť. Väčšina Elfov býva vo vlakových vozňoch. Je to malé spoločenstvo osadlikov, ktorí sa odrezali pred nástrahami vonkajšieho sveta, a v bezpečí komunity prežívajú. Sú tu len dve postavy, ktoré sa s tebou budú rozprávať - starosta Sygir a lovec Sherok. [[Ísť za starostom->Sygir1]] (if: $SherokGet is false)[[[Ísť za lovcom->Sherok1]]]Starosta Sygira sa ťa znova opýta, odkiaľ máš ten znak. Povie ti, že ho dali iba trom ľudom - Gilvyrovi, Alessandrovi, a obchodníkovi Samuelovi. Boli to jediný traja ľudia, ktorí mali povolenie vstúpiť do ich usadlosti. So Samuelom obchodovali, avšak ten už dva týždne u nich nebol. Gilvyr pomáhal liečiť ich chorých a zranených. Alessander bol človek, ktorý často navštevoval Sheroka - lovca. (set: $Sygir to true) [[Spýtať sa ho na zvery->SygirZ]] [[Spýtať sa ho na Alessandrovo zmiznutie->SigyrA]] [[Odísť od starostu->RuinyIn2]]Sherok je statný lovec. Cez pleco má prehodenú loveckú pušku.(set: $Sherok to true) (if: $choicePopsi is true)[Všimne si Popsiho, ktorého máš so sebou. Usmeje sa na neho, pes mu oblíže ruku.] [[Spýtať sa, či nevie niečo o Alessandrovi->SherokA]] (if: $choicePopsi is true)[[[Ponúknete Sherokovi, či si nechce adoptovať Popsiho->SherokP]]] [[Odísť od Sheroka->RuinyIn2]]Ohľadom zvierat ti potvrdí, že najmä v lese natrafili na zvláštne tvory, ktoré sa tam objavili pred pár týždňami. [[Spýtať sa ho na Alessandrovo zmiznutie->SigyrA]] [[Odísť od starostu->RuinyIn2]]"Alessander je dobrý priateľ Sheroka - choď za ním, ten ti bude vedieť k nemu povedať viac." [[Spýtať sa ho na zvery->SygirZ]] (if: $SherokGet is false)[[[Ísť za lovcom Sherokom->Sherok1]]] [[Odísť od starostu->RuinyIn2]]Sú tu len dve postavy, ktoré sa s tebou budú rozprávať - starosta Sygir a lovec Sherok. [[Ísť za starostom->Sygir1]] (if: $SherokGet is false)[[[Ísť za lovcom->Sherok1]]] (if: $Sherok is true and $Sigyr is true)[[[Íst naspäť do Swarempu->Von3]]] (else:)[[[Íst naspäť do Swarempu->Von2]]]"Alessander bol môj známi od detstva - keď som sa ako dieťa hral v lese, napadla ma svorka vlkov. Zachránil ma vtedy Alessander, ktorý bol v lese na drevo. (if: $listA is true)[[[Povedať mu o Alessandrovom liste->SherokB]]] [[Ponúknete Sherokovi, či si nechce adoptovať Popsiho->SherokP]]Sherok sa okamžite so psom skamaráti. Dá ti svoj luk, ktorý má odložený v chatrči a prisľúbi, že ti bude nápomocný. (set: $SherokPopsi to true) [[Spýtať sa, či nevie niečo o Alessandrovi->SherokA]] [[Odísť od Sheroka->RuinyIn2]]Sheroka to znepokojí. Rozhovorí sa o Alessandrovi: "Pred 3 dňami, keď bol v noci na love, všimol som si v lese zraneného Alessandra. Alessandro bežal domov. Šiel som za ním domov zistiť, čo sa deje. Vbehol som do domu, a videl, ako sa Alessander mení na zviera. Začali mu rásť drápy a menil sa na niečo, čo pripomínalo vlka. Nevedel som, čo s ním. Preto som použil ochranné zaklínadlo, ktorým som uzamkol vchod do jeho chatrče. Vraj je to choroba zvierat, ktorá ho posadla. Gilvyr ma ale ubezpečil, že hľadá na túto chorobu liek."(set: $BodyAless to true) (if: $poznamky is true)[[[Povedať mu o poznámkach, ktoré si našiel u Gilvyra->SherokG]]] (if: $Honba1 is true)[[[Ajaj - tak ten vlkodál, ktorého si zabil, bol Alessander?->SherokOut]]] (if: $choicePopsi is true)[[[Ponúknete Sherokovi, či si nechce adoptovať Popsiho->SherokP]]] [[Odísť od Sheroka->RuinyIn2]]"Tak to Gilvyr za to môže? Ten starý podliak. Ak by si potreboval pomôcť zničiť toho čarodeja, rád ti prídem pomôcť." (set: $SherokHelp to true) (if: $Honba1 is true)[[[Ajaj - tak ten vlkodál, ktorého si zabil, bol Alessander?->SherokOut]]] (if: $choicePopsi is true)[[[Ponúknete Sherokovi, či si nechce adoptovať Popsiho->SherokP]]] [[Odísť od Sheroka->RuinyIn2]]"Čože? Ako si mohol?! Odíď odtiaľto, nech ťa už nevidím!"(set: $SherokGet to true) [[Odísť od Sheroka->RuinyIn2]]Keď prídeš naspäť do osady, okamžite sa za tebou zastaví starosta Merok. "Tak ako? Zabil si všetky beštie?" (if: $Honba1 is true and $Honba3 is true and $Honba4 is true and $Honba5 is true)[[[Áno, všetky beštie som vykinožil->HonbaEnd]]] (else:)[ [[Nie, ešte som ich nezabil všetky->Von3A]] [[Žiadne beštie už nebudem zabíjať!->Von3B]]]"Vynikajúco, vynikajúco. Tu je tvoja odmena. Máš pre mňa ešte nejaké informácie ohľadom tohoto problému?"(set: $HonbaSuc to true) (if: $odomknute is true)[[["V Gilvyrovej chatrči som našiel zelený scarlet."->Merok1]]] (if: $poznámky is true)[[["Podľa poznámok, ktoré som našiel, sa snaží Gilvyr nájsť liek na vírus."->Merok2]]] [[Nie, nič viacej vám neviem povedať->MerokOut]]"Tak to by si sa mal viac snažiť. Máš pre mňa ešte nejaké informácie ohľadom tohoto problému?" (if: $odomknute is true)[[["V Gilvyrovej chatrči som našiel zelený scarlet."->Merok1]]] (if: $poznámky is true)[[["Podľa poznámok, ktoré som našiel, sa snaží Gilvyr nájsť liek na vírus."->Merok2]]] [[Nie, nič viacej vám neviem povedať->MerokOut]]"Mal som vedieť, že s tebou budú len problémy. Máš pre mňa ešte nejaké informácie ohľadom tohoto problému?" (if: $odomknute is true)[[["V Gilvyrovej chatrči som našiel zelený scarlet."->Merok1]]] (if: $poznámky is true)[[["Podľa poznámok, ktoré som našiel, sa snaží Gilvyr nájsť liek na vírus."->Merok2]]] [[Nie, nič viacej vám neviem povedať->MerokOut]]"Zelený scarlet hovoríš? Tak to musel byť Gilvyr, kto vytvára tie beštie. Musíš ho nájsť, a zlikvidovať. Niekde sa ukryl." (if: $poznámky is true)[[["Podľa poznámok, ktoré som našiel, sa snaží Gilvyr nájsť liek na vírus."->Merok2]]] [["Dobre, pôjdem ho nájsť"->MerokOut]]"Gilvyr a hľadať liek? Neverím tí. Si s tým čarodejom spolčený. Zmizni mi z očí ty zradca!" [[Zmiznúť mu z očí->MerokDe]]Pokúšaš sa nájsť Gilvyra. Prehľadávaš Swaremp. Nájdeš ho v starej pumpe. [[Vojsť do vnútra->Pumpa]]Keď starosta odíde, začuješ divné kvílenie. Niekto sa na blízko snaží s tebou magicky spojiť. Kvílenie ide zo starej pumpy. [[Vojsť do vnútra->Pumpa]]Vo vnútri nájdeš Gilvyra. Ten ťa prosí, nech no neprezradíš. Merokovi podľa neho preskočilo, a snaží sa ho zabiť. (if: $BodyBurk is true)[[["Vo vašej chatrči som našiel mŕtve telo Alessandra - ako mi to vysvetlíte?!"->GilvyrExpl]]] (if: $BodyAless is true)[[["Sherok mi povedal pravdu o Alessandrovi - to vy môžete za jeho premenu, že?"->GilvyrExpl]]] (if: $BodyBurk is false and $BodyAless is false)[[[Vonku začuješ kroky. Niekto sa blíži->Konfr]]]Gilvyr si vzdychne, a rozhovorí sa: "Zelený scarlet som našiel v trpasličej bani, keď som tam raz hľadal liečivé huby. Neskôr som zistil, že v scarlete sa nachádza neznáma látka, ktorá urýchľuje regeneráciu. Najskôr som robil pokusy na rôznych zveroch - jeleňovi, vlkovi, vtákoch. Keď sa ukázalo, že regenerácia prebieha úspešne, rozhodol som sa, že budem látkou liečiť aj ľudí. Ako prvý prišiel Samuelov syn Chasos, ktorý si zlomil ruku. Po aplikovaní látky sa mu ruka uzdravela. Dokonca ju mal oveľa silnejšiu ako pred tým - mutácia spôsobila, že jeho ruka bola zvieracia, bola silnejšia a odolnejšia. Ľudia potom od neho žiadali, aby im túto látku aplikoval - jeden potreboval mať silný chrbát, ďalší silné nohy. Ja som ich od toho odhováral, avšak ľudia boli neoblomní. Časom sa však začala mutácia vymykať spod kontroly - zo Samuelovho syna sa začalo stávať zviera - rosomák. Chasosa som dokázal ešte chytiť a zavrieť k sebe domov - ostatní však po zmene začali napádať ostatných obyvateľov a unikli do lesa, a svojími mutáciami nakazili ostatné zvery. Zistil som, že látka pôsobí opačným účinkom na zveri - časom sa z nich stanú ľudia. Jedným z mála ľudí, ktorý v osade neboli poznačený látkou, bol starosta Merok. S ním som sa dohodol, že musíme problém vyriešiť skôr, ako na to prídu vojaci z Rebirthu, ktorý by vzniknutý problém riešili vyhľadením celej osady. Preto sme sa rozhodli pôvodných obyvateľov nahradiť novými ľuďmi, vytvorenými zo zvierat. Merok ale časom chcel, aby všetci zmutovaný pôvodní obyvatelia boli vyhubení. Ja ale verím, že skúmaním môžem veci ešte zvrátiť späť." [[Vonku začuješ kroky. Niekto sa blíži->Konfr]]Vonku sa nachádza Merok s obyvateľmi osady, bývalými zvermi, ktorí sú ozbrojený. "Putovateľ... takže si našiel Gilvyra. Pozri, neviem čo ti ten starý čadoej navyprával, ale mal dosť času na vyriešenie problému. Prosím ťa, pomôž mi sa Gilvyra zbaviť." (if: $Honba1 is true and $Honba3 is true and $Honba4 is true and $Honba5 is true)["Gilvyr, neviem či ti to tento pocestný povedal, ale už nemáš koho vyliečiť - všetkých pôvodných obyvateľov zabil." [[Gilvyr sa rozzúri, a zaútočí na teba->GilvyrATT]]] (else:)[ [[Postav sa na stranu Gilvyra, a zaútoč na Meroka->MerokATT]] [[Postav sa na stranu Meroka, a zaútoč na Gilvyra->GilvyrATT]] [["Nikoho nebudem zabíjať. Vyriešte si ten problém medzi sebou. Ja idem preč."->AllATT]] (if: $charizma is true)[[[Použiť charizmu a skúsiť sa vykecať, aby si na nikoho neútočil->NoATT]]]]S obyvateľmi osady zaútočíte na Gilvyra. Na jeho stranu sa zapoja všetky beštie, ktoré si nevykinožil, prípadne aj iné zmutované zveri. (if: $SherokHelp is true and $SherokGet is false)[Traja elfský lovci vrátane Sheroka sa pripoja na vašu stranu.] [[Rozuzlenie->EndMerok]]S Gilvyrom zaútočíte na obyvateľov a starostu. Ak ste dali psa Popsiho Sherokovi, traja elfský lovci sa pripoja na vašu stranu. (if: $SherokPopsi is true and $SherokGet is false)[Traja elfský lovci vrátane Sheroka sa pripoja na vašu stranu.] [[Rozuzlenie->EndGilvyr]]Merok ani Gilvyr nechcú nechať svedkov, ktorí by mohli privolať vojakov Rebirthu: zaútočia na teba. Musíš poraziť všetkých. Na pomoc ti prídu zveri z lesa. [[Rozuzlenie->EndAll]]Dokážeš ich presvedčiť, že ti nestojí za to zapodievať sa touto zvrátenou osadou. Videl si až príliš veľa svinstva a klamstiev, ktoré by si najradšej okamžite zabudli. Oľutuješ svoje kroky, ktoré viedli do tejto osady. Vyjadríš zhnusenie nad činmi oboch strán, a zaviažeš sa, že nikdy nikomu o tomto príšernom mieste nepovieš. [[Rozuzlenie->EndNo]]Gilvyr pokračoval vo svojom bádaní po lieku, ktorí by dokázal zvrátiť účinky prekliatej látky. Bolo mu jasné, že nedokáže dlho zakrývať pred Rebirthom pravdu, ktorá sa udiala v osade Swamerp. Svoje útočisko našiel v ruinách Alavaeru. (if: $PopsiGilvyr is true)[Vďaka Popsimu, ktorý sa ukázal byť imúnny voči látke, sa mu podarilo vytvoriť liek, ktorý dokázala zvrátiť účinky krištáľu. Obeta jedného malého psa zachránila pôvodných obyvateľov osady, ktorý našli svoje nové útočisko v elfskom meste.] (else:)[Ani po mnohých pokusoch však nedokázal mutácie zastaviť. V utajení naďalej hľadá spôsob, ako svojich bývalých priateľov premeniť na ľudské bytosti.] THE ENDPo vyhladení všetkých zmutovaných beštií a druida Gilvyra sa Merok venoval svojej osade - osade plnej zvláštnych ľudí. Ako plynul čas, ukázalo sa, že neznáma látka z krištáľu sa správa tajomnejšie, ako Merok dúfal. Nový obyvatelia začali znova mutovať do podoby bešití, ktoré boli čoraz agresívnejšie a nevyspytovaťeľnejšie. Nech sa Merok akokoľvek snažil tajomstvo osady umlčať, pocestný sa o dianí dozvedeli. Vojakom Rebirthu netrvalo dlho rozhodnúť, čo s osadou spraviť - možnože osud v plameňoch bol tým jediným možným riešením. THE ENDZverstvá, ktoré sa udiali v osade Swamper, sa už nikdy nemôžu opakovať. Ty si ten, ktorý rozhodol o osude ľudí v osade, ak sme ich ešte vôbec mohli nazývať ľuďmi. Zároveň si však rozhodol, že akákoľvek drobná šanca na záchranu pôvodných obyvateľov je zničená. Ak má byť smrť všetkých riešením problému, bol si to ty, kto stlačil spúšť. THE ENDRozhodol si sa, že osudy ľudí - ak ich ešte vôbec môžeme nazývať ľuďmi - si ponechal napospas Merokovi a Gilvyrovi. Ich vzájomná paranoja ich postupne doviedla k intrigám, na ktoré doplatili všetci. Aj mesto Alavaer sa uzamklo pred čoraz posadnutejšíim chovaním druida a starostu. Čo sa nakoniec udialo v osade, ostalo záhadou - pocestní, ktorí po čase zavítali do Swamerpu, našli len prázdne domy, a pozostatky prapodivného chovania, ktoré osadu poznačili. THE END

© 2022 lioWEB - Šablóna, Všetky práva vyhradené.
Vytvoril tím