Side quest The Things

Osadlíkom v osamelej dedinke Swaremp  strpčujú život tajomné zvery, ktorých pôvod aj správanie si ľudia nevedia vysvetliť.

 

Pozadie

Osada patrí pod frakciu Rebirth. Nachádza sa v doline Faeridah, na ceste do Saegolrupuru. O osade sa môžete dozviedieť od niektorých obyvateľov Rebirthu. Osada je vstupnou bránou do doliny, v ktorej ležia aj ruiny elfského mesta Alavear.  

 

Príbeh

Výprava začne potom, čo na ceste do dedinky stretnete na ceste starého lesníka menom Jole. Ten vás upozorní na zvláštne správania zvierat. Mnohé zveri v lese dorastajú do neobvyklých rozmerov, majú zmutované končatiny. Bylinožravce útočia na ľudí. Vyzerá to ako nákazlivá choroba, ktorá môže nakaziť akékoľvek zviera.

 

Jole vám poskytne svojho psa Popsi, o ktorého má strach. Bojí sa, že pes sa nakazí od ostatných zvierat, a on ho už nedokáže ochrániť. Spustí sa úloha „Nájdi Popsimu bezpečný domov“.  Psa môžete aj odmietnuť.

 

Swaremp

Hneď ako vojdete do mesta k vám pribehne roľník Burk. Vystrašení vám hovorí, aby ste mu pomohli. Jeho priateľ drevorubač Alessander sa zamkol v dome. Okná ani dvere sa nedajú otvoriť, a má o neho obavy. Keď sa spýtate na zvláštne chovanie zvierat, znervóznie, a odkáže vás na starostu Meroka, ktorí vám poskytne viac informácii. Keď sa ho spýtate, či si všimol niečo zvláštne na zvieratách, Burk povie, že on vám nevie k tomu nič bližšie povedať.
 

Vysoká charizma: Keď poukážete na jeho nervozitu, tak sa rozhnevá. Vraj vám nič nepovie, pretože netuší ani, kto ste. Medzi rečou ale spomenie čarodeja Gilvyra, ktorí odkedy prišiel do dediny, spôsobil len nešťastie.

 

Krčma

V krčme obsluhuje staršia dáma menom Marla. Okrem jedla a nápojov vám vie poskytnúť aj prístrešok. Keď sa ju spýtate na zveri, povie, že niečo počula od pocestných, ale že to sú skôr také povedačky. Keď sa jej spýtate na starostu, povie, že je to spravodlivý chlap, ktorí sa stará dobre o dedinu. Keď sa ju spýtate na čarodeja, povie, že sa chodil do krčmy len najesť, ale že býva v močarinách na západ od dediny.
 

Ohľadom Alessandra vám povie, že už tri dni nebol v krčme, čo je zvláštne, pretože je to stály zákazník.

 

Starostov dom

Starosta Merok je usmievavý starší chlap pri tele, ovešaný zlatými reťazmi. Srdečne vás víta.


 

Ohľadom zvierat vám prezradí, že žijú najmä v lese na východ od dedinky Swaremp. Hovorí, že jeho stráž napočítala 5 mimoriadne nebezpečných beštií. Za ich vykynoženie vám ponúkne 1000 zlatých – spustí sa úloha Honba za beštiami.
 

Ohľadom Alessandra vám povie, že Alessander zvykne prespávať vo východnom lese, že netreba hneď panikáriť.

 

Dom Burk a Kara

Ak ste pred tým prešli charisma check, Burk sa sa vami už nebude rozprávať.
 

Kara je Burkova žena. Kara sa na vás usmieva. Po otázke ohľadom zverov povie, že nič zvláštne si nevšimla. Ak ste pred tým charisma check na Burka, otvorí sa vám možnosť konfrontovať Karu s Burkovím zvláštnym správaním. Povie, že je iba nervózny z Alessandra. Sú to kamaráti, a veľmi sa o neho bojí. Tiež vám následne prezradí, že Burk si myslí, že dom je zakliaty, a že s tým má niečo čarodej.

 

U Samuela

U Samuela sa nachádza Gerald, obchodník a opravár. O zveroch aj Alessandrovi vám povie, že niečo síce počul, ale že jeho biznis to nijak neovplyvňuje, a preto to nerieši.

Ked sa spýtate, prečo sa obchod volá u Samuela, povie, že on vlastne ani nevie, že je to srandovný názov (?). 
 

Môžete sa ho spýtať, čo je to za elfský artefakt za ním na poličke. Gerald sa prekvapivo obzrie, a povie, že je to niečo isto cenné. Keď sa ho spýtate na to, odkiaľ ho má, odpovie, že ho asi našiel. (Asi? Asi ho našiel? No nič, nerieš...)

Z hlavy len tak hodí cenu 2500 zlatých.

Obchodník check: zníženie ceny na 2000 zlatých.

 

Alessanderov dom

Magic check alebo rozhovor s Karou:  zistíte, že všetky okná aj dvere sú uzamknuté kúzlom.

Ak máte v skupine mága zeme – prezradí vám, aké kúzlo zeme bolo použité na uzamknutie.

Dvere odomknete vysokou mágiou zeme.

 

Vnímavosť check: za domom si všimnete zakrytú jamu. V tuneli sa nachádzajú veľké zmutované krysy, ktoré na vás zaútočia.

Dvere sa dajú otvoriť aj výbušninou - po výbuchu však dobehne starosta Merok, ktorý od vás bude žiadať 250 zlatých na opravu dverí.

 

Interiér

Na stĺpoch nájdete stopy po drápoch. Posteľné oblečenie je dotrhané. Na plachte nájdete stopy zelenej krvi.

Vnímavosť check: Ak ste sa dostali do domu vďaka elfskej mágii, môžete si všimnúť v podlahe uvoľnené drevo vedúce do tunela.

 

Zelená krv vedie do lesa až k trpasličej opustenej bane.

 

Trpasličia opustená baňa

V bani je mnoho krtko jašteríc, ktoré na vás útočia. Na konci jednej chodby nájdete provizorne spravené dvere zo starých lát. Za dverami nájdete veľkú zmutovanú vačicu, ktorá sa zobudí hneď ako otvoríte dvere. Tá na vás sýpe, ale neútočí. Za ňou sa nachádza truhla. Ak sa priblížite k truhle alebo vačici, zaútočí na vás. Ak z miestnosti odídete a zatvoríte dvere, vačica znova zaspí.

K truhle sa dá dostať aj cez tajnú chodbu, ktorá sa nachádza nad „izbou“ vačice. Vačica spí, máte možnosť sa prikradnúť a vylúpiť truhlu.
 

Vedľa truhle na posteli je Alessandrov list čarodejovi, v ktorom ho prosí, aby mu urýchlene pomohol „s tou záležitosťou, o ktorej by sme nemali nikomu hovoriť.“

V truhle sa nachádza elfský znak – zistite, k čomu znak slúži.

Keď vyjdete z chodby, cestu vám skríži zmutovaný vlkodál. Ak ste zabili vačicu, vlkodál na vás hneď zaútočí. Ak ste vačicu nezabili vlkodál cez vás len preskočí a utečie do izby, kde sa obíjme s vačicou.
 

Zabitím vačice a vlkodála splníte 2 z 5 zabitých beštií v úlohe "Honba za beštiami".

 

Močiare

V močiaroch nájdete bývalý rádiový vysielač, okolo ktorého je postavená chatrč. Dvere chatrče sú zamknuté, zámok sa nedá vypáčiť.

 

Návrat do osady Swaremp

V krčme natrafíte na druida. Zistíte, že on je tým spomínaným čarodejom Gilvyrom.
 

Rozhovor s Gilvyrom

Gilvyr povie, že vás už očakáva, povedal mu o vás starosta. O zvieratách vám povie, že ich postihol akýsi vírus. On tento vírus skúma. Spôsobuje u zvierat agresiu a rôzne mutácie.

Ukážte Gilvyrovi list od Alessandra – povie, že Alessander mu pomáhal s výskumom. Vraj mu Alessander pomohol chytiť nakazeného vlka, vďaka čomu môže časom nájsť vakcínu. Obáva sa, že Alessandra uniesli tieto beštie, keďže ste tam našli jeho list. Keď mu naznačíte, že Alessander môže byť mŕtvy, nebude súhlasiť. Kým ste nenašli telo, je šanca, že žije.
 

Vysoká charisma: konfrontujete Gilvyra, že sa vám jeho vysvetlenie nepozdáva. Gilvyr sa prizná, že nehovorí pravdu, ale že k listu vám nemôže nič bližšie povedať, pretože vám nedôveruje.
 

  • Ak mu poviete, že Merok vám dal za úlohu vykinožiť bešite, nahnevá sa. Vraj tieto zvery treba vyliečiť, a nie vyvraždiť. Poprosí vás, aby ste tieto zvery nechali žiť.
  • Ak sa priznáte, že ste zabili vlkodála a vačicu – Gilvyr sa rozzúri, povie, že nemôžete vraždiť  tieto nevinné tvory.
  • Ak mu ukážete elfský znak – nevie vám k tomu nič bližšie povedať.
  • Ak máte psa, Gilvyr vás požiada, aby ste mu ho darovali – vraj potrebuje nenakazené zviera z tejto oblasti, pretože môže byť kľúčom k nájdeniu vakcíny. Dá vám za neho kľúč od jeho chatrče, ak by ste chceli si pozrieť jeho výskum. Vedľajšia úloha „Nájdi Popsimu bezpečný domov“ sa uzavrie.
     

Psa mu nemusíte dať.
 

Ak sa ho pokúsite obviniť, že má niečo spoločné s Alessandrovim únosom, prestane s vami hovoriť.
 

Rozhovor s krčmárkou

Poskytne vám bližšie informácie k elfskému znaku – vraj si matnä vybavuje, že niekto spomínal, že na sever od osadlosti videli elfské ruiny mesta.
 

Rozhovor so starostom

Spýta sa vás, ako to ide zo zvermi. Ak mu poviete o Gilvyrovom postoji, povie vám, nech si na Gilvyra dáte pozor. Vraj mu nemáte veriť ani slovo.

K informácii o Alessandrovi vás len utvrdí v názore, že beštie treba vykinožiť.
 

Burk a Kira

Burk vyzerá mierne odlišne. Správa sa k vám milo. Keď mu poviete, že Alessandra pravdepodobne uniesli beštie, tak povie, že „je to smutná správa, treba ale žiť ďalej“. Keď poukážete na jeho iný výzor aj chovanie, povie, že sa správa stale tak isto, a že to ho len Kira ostrihala.
 

Vnímavosť check: Vysvetlíte mu, že to isto nebude účesom, keďže má vlasy dlhšie ako minule. Ak ste pred tým spravili Charisma check: Burka konfrontujete s podozrivým dianím v dedine a so súvislostiami s Gilvyrom. Burk sa prizná, že nie je tým, za koho sa vydáva. Vysvetli vám, že je pre neho nebezpečné povedať vám viac. Prezradí vám, že bol chvíľu uväznení v Gilvyrovej chatrči v pivnici. Cez ňu sa dá do domu dostať - nad jej vchodom zvonka je však zaparkovaný vysokozdvižný vozík, ktorý sa musí odtlačiť.
 

Alavear

Ruiny elfského mesta nájdete na severe od osady. Vo väčšine ruín nájdete len rôzne predmety, protivníkov. V jednej budove natrafíte aj na zmutovaného obrieho vtáka na dvoch nohách (⅕ beštií v úlohe "Honba za beštiami"). Pred vchodom do vlakovej stanice sú veľké elfské vráta, ktoré sú uzamknuté. Odomknúť sa dajú len špeciálnym kľúčom - elfským znakom.  Keď vojdete do vnútra, hneď vás zastaví stráž, ktorá sa vás spýtať, odkiaľ znak máte. Pustia vás dnu.
 

V ruinách vlakovej stanice je malá elfská usadlosť. Väčšina Elfov býva vo vlakových vozňoch. Je to malé spoločenstvo osadlikov, ktorí sa odrezali pred nástrahami vonkajšieho sveta, a v bezpečí komunity prežívajú. 
 

Starosta Sygira - Pýta sa, odkiaľ máte znak. Povie, že ho dali iba trom ľudom - Gilvyrovi, Alessandrovi, a obchodníkovi Samuelovi. Boli to jediný traja ľudia, ktorí mali povolenie vstúpiť do ich usadlosti. 

So Samuelom obchodovali, avšak ten už dva týždne u nich nebol.

Gilvyr pomáhal liečiť ich chorých a zranených. 

Alessander bol človek, ktorý často navštevoval Sheroka - lovca.
 

Ohľadom zvierat vám potvrdí, že najmä v lese natrafili na zvláštne tvory, ktoré sa tam objavili pred pár týždňami.

 

Sherok - povie, že Alessander bol jeho známi od detstva - keď sa Sherok ako dieťa hral v lese, napadla ho svorka vlkov. Zachránil ho vtedy Alessander, ktorý bol v lese na drevo.

 

Keď mu poviete obavy o Alessandrov život, že ste našli jeho list v bani, znepokojí ho to.
Rozhovorí sa o Alessandrovi: Pred 3 dňami, keď bol v noci na love, všimol si v lese zraneného Alessandra. Alessandro bežal domov. Smerom šiel za ním domov zistiť, čo sa deje. Vbehol do domu, a videl, ako sa Alessander mení na zviera. Začali mu rásť drápy a menil sa na niečo, čo pripomínalo vlka. Nevedel, čo s ním, preto použil ochranné zaklínadlo, ktorým uzamkol vchod do jeho chatrče. Vraj je to choroba zvierat, ktorá ho posadla. Gilvyr ho ubezpečil, že hľadá na túto chorobu liek.
 

Ak ste zabili vlkodala, a priznáte sa Sherokovi, vykáže vás preč.


Ak  máte psa, požiada vás o jeho darovanie. Psa potrebuje na lov - jeho psa totiž zožral zmutovaný jeleň. Dá vám súradnice, kde zmutovaného jeleňa nájdete za koľajnicami (⅕ beštií v úlohe "Honba za beštiami").

 

Ak mu dáte psa (ukončenie úlohy "Nájdi Popsimu bezpečný domov"), dá vám svoj luk, a prisľúbi, že vám bude nápomocný. 

 

Gilvyrova chatrč

Do chatrče sa dostanete vďaka kľúču, alebo tajným vchodom cez pivnicu. 

V chatrči sú rôzne vedecké rozbehnuté experimenty, prevažne lekárske. Pri prehľadávaní poznámok a stolu nájdete podozrivý úlomok zeleného kryštálu.
 

Veda check: po preskúmaní poznámok pochopíte, že ľudia sa kvôli zvláštnym okolnostiam, akoby mutaciam, menia na beštie. V poznámkach nájdete správu o tom, ako by zelený kryštál mohol tento proces zvrátiť. 
 

Ak ste šli do chatrče hlavným vchodom, dvere do pivnice budú zamknuté. Treba odomykanie check.

Ak ste šli cez pivnicu, dvere sa dajú odomknúť z vnútra. 
 

V pivnici za dverami počuť vrčanie. Keď ich otvoríte, je tam o nohu pripútaný zmutovaný menší rosomák. Za ním je telo prikryté plachtou.

Príroda check: upokojíte rosomáka, a dostanete sa k telu. Je to mŕtvy Burk, u ktorého začala mutácia.
 

Ak zabijete rosomáka - ⅕ beštií v úlohe Honba za beštiami.

 

Späť v osade Swaremp

Merok

Meroka nebudú zaujímať žiadne nové skutočnosti, kým nezabijete všetky beštie. Ak ste dokončili “Honba za beštiami”, alebo máte úlomok zeleného kryštálu, dá vám za úlohu vypátrať Gilvyra, ktorého na základe vašich zistení upodozrieva z nakazenia ľudí. 

 

Gilvyr sa v osade nachádza až potom, čo navštívite jeho chatrč a elfské mesto Alavear.
 

Gilvyr sa niekde ale ukrýva.
Jeho úkryt sa nachádza na zničenej benzínovej pumpe.

Keď ho konfrontujete so zistenami o experimentoch, Alessandrovým osudom alebo telom Burka a zistením, že jeho miesto zastúpil niekto iný, Gilvyr sa rozhovorí:

Zelený kryštál našiel v trpasličej bani, keď tam raz hľadal liečivé huby. Neskôr zistil, že v kryštály sa nachádza neznáma látka, ktorá urýchľuje regeneráciu. Najskôr robil pokusy na rôznych zveroch - jeleňovi, vlkovi, vtákoch. Keď sa ukázalo, že regenerácia prebieha úspešne, rozhodol sa, že bude látkou liečiť aj ľudí. Ako prvý prišiel Samuelov syn Chasos, ktorý si zlomil ruku. Po aplikovaní látky sa mu ruka uzdravela. Dokonca ju mal oveľa silnejšiu ako pred tým - mutácia spôsobila, že jeho ruka bola zvieracia, bola silnejšia a odolnejšia. Ľudia potom od neho žiadali, aby im túto látku aplikoval - jeden potreboval mať silný chrbát, ďalší silné nohy. Gilvyr ich od toho odhováral, avšak ľudia boli neoblomní. Časom sa však začala mutácia vymykať spod kontroly - zo Samuelovho syna sa začalo stávať zviera - rosomák. Chasosa dokázal ešte chytiť a zavrieť k sebe domov - ostatní však po zmene začali napádať ostatných obyvateľov a unikli do lesa, a svojími mutáciami nakazili ostatné zvery.
 

Gilvyr zistil, že látka pôsobí opačným účinkom na zveri - časom sa z nich stanú ľudia. Jedným z mála ľudí, ktorý v osade neboli poznačený látkou, bol starosta Merok. S ním sa dohodli, že musia problém vyriešiť skôr, ako na to prídu vojaci zo Znovuzrodenia, ktorý by vzniknutý problém riešili vyhľadením celej osady. Preto sa rozhodli pôvodných obyvateľov nahradiť novými ľuďmi, vytvorenými zo zvierat.
 

Zatiaľ čo Merok chcel, aby všetci zmutovaný pôvodní obyvatelia boli vyhubený, Gilvyr verí, že skúmaním môže veci ešte zvrátiť späť.
 

Vonku počujete zvuky, presuniete sa von pred benzínovú pumpu.

 

Vonku sa nachádza Merok s obyvateľmi osady, bývalými zvermi, ktorí sú ozbrojený. Merok vás presviedča, že Gilvyr mal dosť času na vyriešenie problému, a poprosí vás, aby ste mu pomohli sa Gilvyra zbaviť. Naopak, Gilvyr vás poprosí, aby ste mu pomohli, vraj je už blízko nájdenia lieku.

 

Držať stranu Gilvyrovi:

S Gilvyrom zaútočíte na obyvateľov a starostu. Ak ste dali psa Popsiho Sherokovi, traja elfský lovci sa pripoja na vašu stranu.

 

Držať stranu Merokovi:


S obyvateľmi osady zaútočíte na Gilvyra. Na jeho stranu sa zapoja všetky beštie, ktoré ste nevykinožili, prípadne aj iné zmutované zveri.

Ak ste splnili úlohu “Honba za beštiami”, nebudete môcť držať stranu Gilvyrovi, a automaticky na vás vonku zaútočí, keď mu to Merok prezradí.

 

Držať stranu Rebirth:


Poviete, že táto osada je zrelá na zánik - zverstvá, ktoré sa v osade dejú, sa nemôžu opakovať. Zaútočíte na Gilvyra aj Meroka naraz. Sherok sa k vám nepripojí, aj keď ste mu darovali psa.

 

Nedržať stranu nikomu:

Merok ani Gilvyr nechcú nechať svedkov, ktorí by mohli privolať vojakov Rebirthu: ak stojíte za svojim úmyslom odísť, zaútočia na vás.
Ak máte veľmi vysokú charismu, dokážete ich presvedčiť, že vám nestojí za to zapodievať sa touto zvrátenou osadou. Videli ste až príliš veľa svinstva a klamstiev, ktoré by ste najradšej okamžite zabudli. Oľutujete svoje kroky, ktoré viedli do tejto osady. Vyjadríte zhnusenie nad činmi oboch strán, a zaviažete sa, že nikdy nikomu o tomto príšernom mieste nepoviete.
 

Koniec

1. Ak ste pomohli Merokovi:

Po vyhladení všetkých zmutovaných beštií a druida Gilvyra sa Merok venoval svojej osade - osade plnej zvláštnych ľudí. Ako plynul čas, ukázalo sa, že neznáma látka z krištáľu sa správa tajomnejšie, ako Merok dúfal. Nový obyvatelia začali znova mutovať do podoby bešití, ktoré boli čoraz agresívnejšie a nevyspytovaťeľnejšie. Nech sa Merok akokoľvek snažil tajomstvo osady umlčať, pocestný sa o dianí dozvedeli. Vojakom Rebirthu netrvalo dlho rozhodnúť, čo s osadou spraviť - možnože osud v plameňoch bol tým jediným možným riešením.
 

2. Ak ste pomohli Gilvyrovi:

Gilvyr pokračoval vo svojom bádaní po lieku, ktorí by dokázal zvrátiť účinky prekliatej látky. Bolo mu jasné, že nedokáže dlho zakrývať pred Rebirthom pravdu, ktorá sa udiala v osade Swamerp. Svoje útočisko našiel v ruinách Alavaeru.
 

2A. Ak ste Gilvyrovi darovali svojho psa:

Vďaka Popsimu, ktorý sa ukázal byť imúnny voči látke, sa mu podarilo vytvoriť liek, ktorý dokázala zvrátiť účinky krištáľu. Obeta jedného malého psa zachránila pôvodných obyvateľov osady, ktorý našli svoje nové útočisko v elfskom meste.
 

2B. Ak ste psa darovali Sherokovi:

Ani po mnohých pokusoch však nedokázal mutácie zastaviť. V utajení naďalej hľadá spôsob, ako svojich bývalých priateľov premeniť na ľudské bytosti.
 

3. Ak ste zabili Meroka aj Gilvyra:

Zverstvá, ktoré sa udiali v osade Swamper, sa už nikdy nemôžu opakovať. Ty si ten, ktorý rozhodol o osude ľudí v osade, ak sme ich ešte vôbec mohli nazývať ľuďmi. Zároveň si však rozhodol, že akákoľvek drobná šanca na záchranu pôvodných obyvateľov je zničená. Ak má byť smrť všetkých riešením problému, bol si to ty, kto stlačil spúšť.
 

4. Ak ste odišli z osady:

Rozhodol si sa, že osudy ľudí - ak ich ešte vôbec môžeme nazývať ľuďmi - si ponechal napospas Merokovi a Gilvyrovi. Ich vzájomná paranoja ich postupne doviedla k intrigám, na ktoré doplatili všetci. Aj mesto Alavaer sa uzamklo pred čoraz posadnutejšíim chovaním druida a starostu. Čo sa nakoniec udialo v osade, ostalo záhadou - pocestní, ktorí po čase zavítali do Swamerpu, našli len prázdne domy, a pozostatky prapodivného chovania, ktoré osadu poznačili.

Tak, vráťme sa tam, kde som ťa prerušil...